Technogym lanserar Climb Excite® trappmaskin!

Technogym – den marknadsledande producenten av design- och teknologidriven träningsutrustning presenterar stolt trappmaskinen CLIMB EXCITE®, den nya produkten i Excite-serien som helt förändrar trappträning och gör det så enkelt att även nybörjare kommer att älska det och är så utmanande att avancerade användare kommer uppleva en utmaning utöver det vanliga

Tack vare sin välkomnande design, användarvänlighet och effektivitet räknar Technogym med att CLIMB EXCITE® snabbt kommer bli en av de mest efterfrågade och använda cardio-produkterna på gymmen. Det som gör produkten unik är SPLIT STEP-teknologin som ger enkel access till maskinen för användare av alla längder, tå-skydd (för att undvika klämskador) samt en bred variation av träningsmöjligheter.

CLIMB är den mest yteffektiva trappmaskinen på marknaden idag, med den lägsta höjden (189 cm) samt kräver den minsta golvytan (1 kvm), vilket ger ett smart utnyttjande av träningsytan som frigör utrymme för annan utrustning och andra användare.

KLIV BORTOM DINA GRÄNSER

Climb levereras med färdiga high intensity träningspass specialdesignade av Technogym; “B-Side”, “Sweat it out” och “Body buster” är målinriktade träningsupplägg som inkluderar en variation av övningar för att forma underkroppen, stärka uthålligheten och förbättra konditionen.

Climb är utrustad med den helt nya UNITY 3.0-gränssnittet som ger operatören tillgång till ett obegränsat antal Android-kompatibla appar.

I linje med övriga produkter i Excite-serien sparas all genomför träning på utrustningen automatiskt på användarens individuella mywellness cloud-konto och visas via UNITY 3.0 eller valfri bärbar enhet.

Om Technogym

Technogym är den ledande tillverkaren av teknologi- och designdrivna produkter och tjänster inom wellnessindustrin. Företaget erbjuder ett komplett utbud av träningsutrustning för kondition, styrka och funktionell träning, tillsammans med en cloudlösning som tillåter användarna att koppla upp sig mot träningsutrustningen var än i världen de befinner sig.