Dollarstore lanserar e-handel och inleder samarbete med Qliro.

Pressmeddelande   •   Mar 19, 2019 14:40 CET

Bent Holm, VD för Dollarstore och David Lundqvist, Chief Commercial Officer på Qliro

Retailjätten Dollarstore, med 2 miljarder i omsättning och 83 fysiska butiker från Gällivare i norr till Trelleborg i söder, lanserar e-handel och inleder samarbete med Qliro gällande betaltjänster. Qliro förstärker därmed sin position som en av Nordens ledande aktörer inom checkoutlösningar anpassade för stora e-handlare.

– Det täta partnerskapet tillsammans med Qliros erfarenhet inom e-handel var nyckelfaktorer i vårt val av betalpartner. För att lyckas som stor e-handlare över tid, både sett till lönsamhet, konvertering och konsumentupplevelse, så krävs expertis och uppmärksamhet från våra samarbetspartners. Allt det får vi genom Qliro, kommenterar Bent Holm, VD på Dollarstore.

– Vi tror på att ge stora e-handlare den attention de förtjänar, och ser därför fram emot att gemensamt utveckla Dollarstores e-handel till att nå samma fina resultat som de upplevt med sin fysiska handel. Dollarstore har redan ett fantastiskt varumärke och en tydlig nisch, och har därför alla möjligheter att lyckas på e-handelsscenen, kommenterar David Lundqvist, Chief Commercial Officer på Qliro.

Samarbetet med Dollarstore är ett av flera nya partnerskap som Qliro annonserat på kort tid. Så sent som den 13 mars presenterades det nya partnerskapet med Best of Brands, och tidigare i år knöts samarbeten gällande betallösningar med iPiccolo och Baresso.

Om Dollarstore

DollarStore är en Sveriges mest expansiva lågpriskedja och har 83 befintliga butiker mellan Gällivare i norr till Trelleborg i söder. Under 2019 beräknas lågpriskedjan att öppna 30 nya butiker. Bent Holm kommenterar: ”Vi ser fram emot att göra lågpris tillgängligt i fler städer – så att fler kan gynnas av affärskonceptet. Det är det som gör hela skillnaden”. DollarStores mission är att alltid kunna erbjuda sina kunder "lågt pris - varje dag".

Qliro (QFS), grundat 2014, är ett ledande fintechbolag på den nordiska marknaden som erbjuder flexibla betallösningar för e-handlare och förmånliga sparkonton och lån för konsumenter. Sedan 2014 har QFS vuxit snabbt och har idag mer än 4 miljoner kunder, samt över 200 medarbetare från över 25 olika länder. QFS har sitt säte i Stockholm och är ett kreditmarknadsbolag som står under Finansinspektionens tillsyn.

Kommentarer (0)

Kommentera