CDON.COM lanserar Green Friday

Pressmeddelande   •   Apr 14, 2016 08:30 CEST

Fredagen den 29 april 2016 lanserar CDON.COM Green Friday, en köpfest som ska bli vårens Black Friday.

Black Friday rivstartade julhandeln förra året och gensvaret från kunderna var enormt då CDON.COM attraherade över 2,1 miljoner besökare och tog emot över 130 000 order. Nu vill bolaget upprepa succén och lanserar därför Green Friday. Att vårens köpfest har fått namnet Green Friday är inte enbart för att anspela på Black Friday, utan CDON.COM slår även ett slag för miljön genom att ge ett bidrag till Föreningen Rädda Regnskog vid varje order som läggs denna dag. Samtidigt lanseras en bestående funktion på sajten som gör att kunderna kan skänka pengar till Rädda Regnskog när de lägger en order.

Magnus Fredin, VD på CDON.COM, säger: ”Det har varit oerhört roligt att se hur Black Friday utvecklats för CDON.COM. Det känns därför extra spännande att nu lansera Green Friday som ytterligare ett tillfälle då vi kan erbjuda våra kunder ett fantastiskt shoppingdygn. Under Green Friday kommer vi att släppa nya erbjudanden varje timme samtidigt som vi erbjuder grönare shopping genom att ge ett bidrag till Föreningen Rädda Regnskog vid varje order som läggs.”

Om CDON

CDON ingår i Qliro Group, en ledande e-handelskoncern i Norden. CDON bedriver sin verksamhet genom internetbutiken CDON.com där också CDON Marketplace återfinns. Butiken registrerade 86,8 miljoner besök under 2015 och tog emot 3,5 miljoner order.

Qliro Group är en ledande e-handelskoncern i Norden. Sedan starten 1999 har gruppen utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara en ledande e-handelsaktör inom konsumentvaror och livsstilsprodukter genom CDON.com, Lekmer, Nelly (Nelly.com, NLYman.com, Members.com), Gymgrossisten (Gymgrossisten.com/Gymsector.com, Bodystore.com, Milebreaker.com) och Tretti. I koncernen ingår även betaltjänsten Qliro. Under 2015 genererade gruppen över fem miljarder kronor i intäkter. Qliro Groups aktier är noterade på Nasdaq Stockholms Mid-caplista under kortnamnet ”QLRO”.