CDON firar Green Friday den 28 april

Pressmeddelande   •   Apr 20, 2017 09:23 CEST

Green Friday 28 april

CDON firar Green Friday igen den 28 april

Black Friday har på bara några år blivit svenska folkets största shoppingdag. Förra året lanserade CDON.COM Green Friday, som är ett Black Friday på våren. Succén var ett faktum och CDON fick 1,3 miljoner besök den helgen. Green Friday är här för att stanna och årets Green Friday blir den 28:e april med massor av erbjudanden.

Fredagen den 28 april 2017 är dagen för årets Green Friday. Precis som förra året kommer det innehålla hundratals erbjudanden inom flertalet kategorier på CDON.COM, bland annat inom Hem & Trädgård, Leksaker, Barn & Baby, Möbler & Inredning, Skönhet & Hälsa, Sport & Outdoor med fler. Nya erbjudanden släpps varje timme under hela dygnet med start 00:00 ända fram till 23:00.

Förra året slog även CDON.COM ett slag för miljön med lanseringen av Green Friday. Detta gjordes genom att ge bidrag till föreningen Rädda Regnskog samt lansering av den funktion där kunderna kan skänka pengar till Rädda Regnskog när de lägger en order på CDON.COM. Från starten förra året har våra kunder samlat in fantastiska 1,6 miljoner SEK till Föreningen Rädda Regnskog som bidrar till ett bättre klimat och miljö.

Om CDON
CDON.COM ingår i Qliro Group, en ledande e-handelskoncern i Norden. CDON.COM bedriver sin verksamhet genom internetbutiken CDON.COM där också CDON Marketplace återfinns. Butiken registrerade 85 miljoner besök under 2016 och tog emot 3,37 miljoner order.

Qliro Group är en ledande e-handelskoncern i Norden. Sedan starten 1999 har gruppen utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara en ledande e-handelsaktör inom konsumentvaror och livsstilsprodukter genom CDON.com, Lekmer, Nelly.com, NLYman.com och Gymgrossisten (inklusive Bodystore.com och Fitness Market Nordic). I koncernen ingår även betal- och konsumentfinansieringslösningen Qliro. Under 2016 genererade koncernen 4,5 miljarder kronor i intäkter. Qliro Groups aktier är noterade på Nasdaq Stockholms Mid-caplista under kortnamnet ”QLRO”.