CDON Marketplace kopplas till kassasystem i samarbete med Quadriga

Pressmeddelande   •   Jun 30, 2016 08:30 CEST

CDON har inlett ett samarbete med Quadriga, en av Sveriges ledande aktörer inom kassasystem, avseende teknisk koppling mellan Quadrigas kassor och CDON Marketplace. Samarbetet innebär att Quadrigas kunder nu kan välja att anslutas till CDON Marketplace genom sitt befintliga kassasystem.

Quadrigas kassasystem, exempelvis EuroShop, BookHit och möbelESS, används idag av ett stort antal fysiska butiker i Sverige. Samarbetet med CDON innebär att de varor som finns registrerade i butikens kassasystem nu på ett smidigt sätt kan läggas upp och säljas via CDON Marketplace.

- Kopplingen mellan Quadrigas butikskassor och CDON Marketplace är en smart funktion som spar tid och kan öka försäljningen för butiker som använder Quadrigas system. Butiken får snabbt och enkelt ytterligare ett skyltfönster genom CDON Marketplace, säger Magnus Fredin, VD för CDON.

- För många butiker innebär en egen webshop mycket administration och merarbete. Vi är därför mycket glada över att kunna erbjuda våra kunder möjligheten att koppla varorna i kassan direkt till CDON Marketplace. Att på ett så smidigt sätt kunna ta del av CDON Marketplace räckvidd ser vi som ett mycket attraktivt tillskott till vårt erbjudande, säger Folke Straube, VD på Quadriga.

Om CDON

CDON ingår i Qliro Group, en ledande e-handelskoncern i Norden. CDON bedriver sin verksamhet genom internetbutiken CDON.com där också CDON Marketplace återfinns. Butiken registrerade 86,8 miljoner besök under 2015 och tog emot 3,5 miljoner order.

Om Quadriga

Quadriga är en av Sveriges största utvecklare och leverantörer av PC-baserade kassasystem. En lösning med allt från kassa, kortterminal, till kundregister, order, lager och statistik. Över 3.000 små och medelstora butiker har under åren valt Quadrigas kassasystem. Huvudsakligen enskilda, men även större kedjor.

Qliro Group är en ledande e-handelskoncern i Norden. Sedan starten 1999 har gruppen utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara en ledande e-handelsaktör inom konsumentvaror och livsstilsprodukter genom CDON.com, Lekmer, Nelly (Nelly.com, NLYman.com, Members.com), Gymgrossisten (Gymgrossisten.com/Gymsector.com, Bodystore.com, Milebreaker.com) och Tretti. I koncernen ingår även betaltjänsten Qliro. Under 2015 genererade gruppen över fem miljarder kronor i intäkter. Qliro Groups aktier är noterade på Nasdaq Stockholms Mid-caplista under kortnamnet ”QLRO”.