CDON.COM sänder live i 24h på Black Friday

Pressmeddelande   •   Nov 13, 2017 10:30 CET

CDON.COM tar sin marknadsföring till en ny nivå och livesänder sin Black Friday-kampanj under 24 timmar. #CDONLIVE startar vid midnatt natten till den 24 november och kombinerar erbjudanden med gäster och underhållning.

Den 24 november presenterar Nordens största onlinevaruhus CDON.COM sin årliga Black Friday-kampanj i ett banbrytande format. I samarbete med reklambyrån Bästa Kompisar sänder de live från sitt huvudkontor i Malmö under hela dygnet.

#CDONLIVE pågår i 24 timmar under Black Friday och leds av två programledare. Under sändningen presenteras nya erbjudanden varje timme. Dessutom bjuds det på underhållning, produkttester, intervjuer med gäster och deltagande av CDON.COM:s personal.

- Tanken bakom sändningen #CDONLIVE är att skapa en ny, underhållande och interaktiv dimension för kunderna i Black Friday-kampanjen, säger Magnus Fredin, Head of CDON.COM.

- Dagens marknadsföring rör sig alltmer mot rörlig bild, och produktioner som inte nödvändigtvis håller sig innanför de traditionella marknadsföringsramarna. Här får CDON.COM chansen att möta och engagera kunderna i realtid samtidigt som de driver försäljning, säger Ludvig Lindberg, Creative Director på Bästa Kompisar.

Black Friday markerar starten på den årliga julhandeln och betraktas som årets största shopping- och readag.

Läs mer om kampanjen #CDONLIVE på CDON.COM.

Om CDON.COM

CDON.COM är Nordens största onlinevaruhus, med ett växande utbud av produkter inom sport, mode, media, elektronik, livsmedel och mer. CDON.COM ingår i Qliro Group, en ledande e-handelskoncern i Norden. CDON.COM bedriver sin verksamhet genom internetbutiken CDON.COM där också CDON Marketplace återfinns. Butiken registrerade 85 miljoner besök under 2016 och tog emot 3,4 miljoner order. Hemsida: www.cdon.com

Om Reklambyrån Bästa Kompisar

Bästa Kompisar är en producerande reklambyrå i Malmö. Arbetet sker in-house, från idé till färdig produktion. Byrån producerar film, webb, print och ljud. Hemsida: www.bastakompisar.se

Qliro Group är en ledande nordisk e-handelsgrupp inom konsumentvaror, livsstilsprodukter och närliggande finansiella tjänster. Qliro Group driver CDON.COM (Nordens ledande marknadsplats), Nelly.com och NLY MAN (mode), Gymgrossisten och Bodystore.com (hälsa och träning) samt Qliro Financial Services. Under 2016 omsatte gruppen 4 miljarder kronor. Qliro Groups aktier är noterade på Nasdaq Stockholm i mid capsegmentet med kortnamnet ”QLRO”.