Gymgrossisten.com lanserar SmartSupps, ett helt nytt varumärke inom kosttillskott

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2013 10:00 CET

E-handelsbutiken Gymgrossisten.com lanserar nu sitt nya varumärke SmartSupps, en ny serie kosttillskott med hög kvalitet till marknadens bästa priser.

Gymgrossisten har tagit bort alla mellanhänder, kostnadsamma transporter, dyr marknadsföring och påkostade förpackningar för att ta fram en serie okomplicerade basprodukter inom kosttillskott till låga priser, direkt från fabriken. Med SmartSupps kommer Gymgrossisten att sälja ett flertal produkter, som exempelvis vassleproteinpulver, caseinproteinpulver, gainer, aminosyror, Omega-3 och multivitaminer.

Gymgrossistens VD, Therese Hillman, kommenterade: ”Lanseringen av kosttillskottsserien SmartSupps möter en efterfrågan i ett prisläge där vi fram till nu inte har kunnat erbjuda några riktigt bra produkter. Vårt mål med SmartSupps är att erbjuda bästa möjliga urval till marknadens bästa pris. Med våra stora volymer, val av enklare förpackningar och pressade omkostnader kan vi nu tagit fram prisvärda produkter där vi varken ger avkall på kvaliteten eller smaken. SmartSupps är kosttillskottslinjen som saknats i vårt sortiment och det känns oerhört roligt att vi nu kan lansera den.”

Gymgrossisten.com är en ledande kosttillskottsbutik på internet och finns idag på fem marknader. Sortimentet består av kosttillskott, träningskläder och träningsredskap. Den nya kosttillskottserien SmartSupps finns nu på Gymgrossisten.com, http://www.gymgrossisten.com/1/sv/varumarken/smartsupps.

Gymgrossisten Sweden AB ingår i den börsnoterade koncernen CDON Group tillsammans med butiker som CDON.COM, Tretti.se, Nelly.com, Heppo.com och Lekmer.se med mer än 10 års erfarenhet av internethandel.