Lekmer förbättrar shoppingupplevelsen genom en ny, helt mobilanpassad sajt

Pressmeddelande   •  Apr 06, 2016 08:30 CEST

Lekmer.se, Nordens ledande varuhus för barnfamiljen på nätet, har lanserat en nyutvecklad sajt som är helt mobilanpassad. Den nya sajten är responsiv och designad utifrån ett mobilt shoppingbeteende med anpassningar för dator, istället för tvärtom. Samtidigt har kassan förbättrats för att öka användarvänligheten och förhöja köpupplevelsen.

- På Lekmer vill vi att alla barnfamiljer ska kunna handla på ett så bekvämt, prisvärt och effektivt sätt som möjligt. Våra kunder använder mobilen i allt större utsträckning och med omkring 65% av trafiken och 50% av försäljningen är mobiltelefonen numera vår viktigaste shoppingenhet. Det är därför mycket glädjande att nu kunna lansera Lekmers nya sajt som är helt mobilanpassad, säger Niklas Jarl, VD på Lekmer.

Lekmers nya sajt är designad och utvecklad av Lekmer själva.

- Den nya plattformen är helt omskriven med fokus på mobile first. Den är byggd med den senaste tekniken vilket ger oss en stabil och framförallt snabb plattform att underhålla. Det gör att vi kan testa och anpassa oss efter kundernas nuvarande och kommande tekniska behov på ett snabbare sätt än någonsin tidigare, säger Patric Palmefjord, CTO på Lekmer.

- Genom vår nya responsiva design på sajten är upplevelsen betydligt bättre med mobilen. Sajten är lättare, snabbare, enklare och ännu mer rakt på sak: Gör en bra deal och checka ut på en minut. Lekmer vill erbjuda gladare mobilshopping helt enkelt, avslutar Niklas Jarl.

Om Lekmer

Lekmer.com är Nordens ledande nätbutik för barnfamiljen med allt till alla ungar. I sortimentet finns fler än 1,000 varumärken med babyprodukter, barnvagnar, bilbarnstolar, leksaker, barnkläder och inredning till barnrummet. Lekmer är etablerat i Sverige, Norge, Finland och Danmark med huvudkontor i Stockholm. Lekmer.com är en del av e-handelskoncernen Qliro Group.

Qliro Group är en ledande e-handelskoncern i Norden. Sedan starten 1999 har gruppen utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara en ledande e-handelsaktör inom konsumentvaror och livsstilsprodukter genom CDON.com, Lekmer, Nelly (Nelly.com, NLYman.com, Members.com), Gymgrossisten (Gymgrossisten.com/Gymsector.com, Bodystore.com, Milebreaker.com) och Tretti. I koncernen ingår även betaltjänsten Qliro. Under 2015 genererade gruppen över fem miljarder kronor i intäkter. Qliro Groups aktier är noterade på Nasdaq Stockholms Mid-caplista under kortnamnet ”QLRO”.