Lekmer.se levererar direkt till din Volvo

Pressmeddelande   •   Nov 24, 2015 06:05 CET

Volvo In-car Delivery är en ny tjänst som innebär att kunder kan få sina produkter från Lekmer.se levererade direkt till bagageutrymmet på sin Volvo utan extra kostnad. Tjänsten är ett exklusivt samarbete mellan Volvo Cars, PostNord och Lekmer. Volvo In-car Delivery är för närvarande aktivt i Göteborgsområdet.

För att ta del av tjänsten handlar man som vanligt på Lekmer.se. I kassan visas sedan leveranssättet Volvo In-car Delivery för kunder som har tillgång till Volvo On Call. Vid avslutat köp får kunden sedan varorna levererade direkt till bagageutrymmet på sin bil.

- Det är oerhört roligt att, i samarbete med Volvo Cars och PostNord, kunna erbjuda detta unika leveranssätt till våra kunder. På Lekmer vill vi att barnfamiljer ska kunna handla på ett så bekvämt, prisvärt och effektivt sätt som möjligt. Att erbjuda leveranser direkt till bilen är därför ett mycket intressant tillskott till kunderbjudandet, säger Fredrik Palm, VD för Lekmer.

Mer information om leveranssättet Volvo In-car Delivery finns på Lekmer.se:

Om Lekmer

Lekmer.com är Nordens ledande nätbutik för barnfamiljen med allt till alla ungar. Lekmer har utsetts till Årets butik 2014 och Årets kundservice 2014 i Norge samt Årets lek-, barn- och babybutik 2014 i både Norge och Sverige. I sortimentet finns fler än 900 varumärken med babyprodukter, barnvagnar, bilbarnstolar, leksaker, barnkläder och inredning till barnrummet. Lekmer är etablerat i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Holland med huvudkontor i Stockholm. Lekmer.com är en del av e-handelskoncernen Qliro Group.

Om Qliro Group

Qliro Group är en ledande e-handelskoncern i Norden. Sedan starten 1999 har gruppen utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara en ledande e-handelsaktör inom konsumentvaror och livsstilsprodukter genom CDON.com, Lekmer, Nelly (Nelly.com, NLYman.com, Members.com), Gymgrossisten (Gymgrossisten.com/Gymsector.com, Bodystore.com, Milebreaker.com) och Tretti. I koncernen ingår även betaltjänsten Qliro. Under 2014 genererade gruppen fem miljarder kronor i intäkter. Qliro Groups aktier är noterade på Nasdaq Stockholms Mid-caplista under kortnamnet ”QLRO”.