Magnus Samuelsson får eget kosttillskott

Pressmeddelande   •   Apr 16, 2009 10:03 CEST

Med sina två meter över jorden, 150 kilo och titeln världens starkaste man lär trovärdigheten inte vara något problem för Magnus Samuelsson när han nu lanserar sin egen linje med kosttillskott. Och namnet? Giant Swede så klart.

- Jag vill skapa ett kosttillskott som fungerar såväl för dig som tränar mycket som för dig som tränar lite mer sporadiskt. Oavsett hur mycket eller lite du tränar kan du få ut mer av din träning om du äter kosttillskott. Det är ingen hokuspokus bara naturens lag, säger urstarke Magnus Samuelsson.

Till sin hjälp har Magnus dietisten och näringsexperten Anna Paulie på hälsofackhandlaren Gymgrossisten och Bodystore. Medan Magnus har berättat vilka egenskaper han vill att produkten ska ha, har Anna sett till att produkterna håller hög standard.

- För Magnus har det varit viktigt att skapa en nyttig och hälsosam produkt med naturliga råvaror som ger hög effekt. Han har varit mycket kräsen, säger Anna Paulie.

I Magnus produktserie ingår i dagsläget två produkter. Giant Meal och Giant Gainer. Den första är en så kallad måltidsersättare. Det innebär att produkten ersätter den näring du normalt får av ett mål mat vilket kan vara bra för att få energi innan ett träningspass eller när du bara inte hinner med lunchen.

Giant Gainer är istället en återhämtningsprodukt som du tar efter att du har tränat för att få maximal återhämtning och muskelbyggnad.

- Om du inte äter rätt efter att du har tränat kan resultatet bli att du bryter ner kroppen istället för att bygga upp den. Mina kosttillskott ger dig näringen du behöver i samband med träningen, fortsätter Samuelsson.

Produkterna är framtagna genom ett samarbete mellan Magnus Samuelsson och Gymgrossisten finns att köpa på gymgrossisten.com. Båda produkterna säljs tillsammans i ett paket om ett (1) kilo per produkt. Giant Gainer har chockladsmak och Giant Meal jordgubbssmak. 349 kronor kostar kalaset.

Om Magnus Samuelsson

Magnus Samuelsson föddes 1969 och tog hem titeln Världens starkaste man 1998 och har också tagit hem titeln Sveriges starkaste man inte mindre än tio gånger och varit i final ytterligare tio gånger. Tidigare i år vann han till mångas förvåning TV-programmet Lets Dance. Lite roliga fakta om Magnus.'

• Längd: 200 cm
  • Vikt: 150 kg
  • Bröstomfång: 147 cm
  • Axelbredd: 90 cm
  • Midja: 105 cm
  • Armar: 58 cm
  • Personbästa i knäböj: 280kg x 10 med bälte
  • Personbästa i bänkpress: 300 kg
  • Personbästa i marklyft: 375 kg med bälte
  • Kcal/dag (förbrukar): cirka 8500

Om Gymgrossisten
Gymgrossisten.com är en e-handelssajt inriktad på kosttillskott. Sedan februari 2008 ingår företaget, tillsammans med CDON.com, Linus-Lotta.com, Nelly.com och Bookplus.fi i MTG Internet Retailing som är en del av medieföretaget Modern Times Group MTG ABs affärsområde Online. MTG har den näst största geografiska spridningen av TV-verksamhet i Europa. MTGs Viasat Broadcasting är den största fri- och betal-TV-operatören i Skandinavien och Baltikum och driver även TV-kanaler i Tjeckien Ungern, Slovenien och på Balkan. MTG är även den största ägaren i Rysslands största oberoende TV-nätverk (CTC Media - Nasdaq: CTCM). MTGs TV-tillgångar når 100 miljoner människor i 24 länder. MTG är också den största kommersiella radiooperatören i Norden och Baltikum.