Qliro Group vinner Universum Awards för Årets Innovatör

Pressmeddelande   •  Mar 16, 2017 11:26 CET

Årets Innovatör 2017

Qliro Group vinner Universum Awards för Årets Innovatör

Igår vann Qliro Group pris som Årets Innovatör 2017 inom Employer Branding på Universum Awards på Berns i Stockholm. Varje år uppmärksammar Universum personer och företag som sticker ut från mängden genom sitt engagemang och sin kunskap inom employer branding. Qliro Group vann med motiveringen att vi arbetar långsiktigt med våra talanger.

- Det här är jätteroligt för oss på Qliro Group, säger Daniel Sjöström Head of People på Qliro Group. Vi är en bred samling bolag vilket gör oss spännande som arbetsgivare. I samma grupp samlar vi modedesigners, logistikexperter, nutritionsexperter, big data analytiker, utvecklare, marknadsförare, formgivare av barnvagnar och mycket mer.

Qliro Group är ledande e-handelsaktör inom konsumentvaror och livsstilsprodukter genom CDON.com, Lekmer, Nelly (Nelly.com, NLYman.com, Members.com) och Gymgrossisten (Gymgrossisten.com/Gymsector.com, Bodystore.com, Milebreaker.com och Fitness Market Nordic). Juryns motivering till Qliro Group som vinnare av Årets Innovatör inom Employer Branding 2017:

”Detta företag har arbetat med frågorna på ett mycket långsiktigt sätt och var bland de första i sin bransch att fokusera på attraktiviteten som arbetsgivare. Företaget i fråga har ett väl utbyggt tillvägagångsätt mot talangerna i form av kontakt, kommunikation och engagerade ansvariga internt. I den kommunikation som företaget gör kring frågorna uppvisar man den bredd och det djup av möjligheter som finns för unga talanger inom företaget. Frågorna är vidare väl förankrade i ledningen. Vi tycker därför att detta företag förtjänar all uppmärksamhet och borde också inspirera andra.”

Juryn bestod av Jacinta Waak, Global Research Director Universum, Petter Nylander, vd Universum och Claes Peyron, vd Nova.

För ytterligare information, besök www.qlirogroup.com, eller kontakta:

Niclas Lilja, vikarierande kommunikationschef

Tfn: +46 (0) 736 511 363

E-post: press@qlirogroup.com, ir@qlirogroup.com

Om Qliro Group

Qliro Group är en ledande e-handelskoncern i Norden. Sedan starten 1999 har gruppen utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara en ledande e-handelsaktör inom konsumentvaror och livsstilsprodukter genom CDON.com, Lekmer, Nelly (Nelly.com, NLYman.com, Members.com) och Gymgrossisten (Gymgrossisten.com/Gymsector.com, Bodystore.com, Milebreaker.com och Fitness Market Nordic). I koncernen ingår även betal- och konsumentfinansieringslösningen Qliro. Under 2016 genererade koncernen 4,5 miljarder kronor i intäkter. Qliro Groups aktier är noterade på Nasdaq Stockholms Mid-caplista under kortnamnet ”QLRO”.