Qliro lanserar egen app – hjälper användaren att betala och hålla koll på sina köp

Pressmeddelande   •  Apr 21, 2017 14:42 CEST

Qliros app

Qliro släpper en egen app som ger användaren bättre koll på sina betalningar och köp. I appen kan man betala sina köp med ett klick. Den har också flera tjänster för ökad kontroll, till exempel pushnotiser som meddelar när det är dags att betala.

- Idag har vi nästan två miljoner kunder som handlar med Qliro och nu vill vi vässa användarupplevelsen även efter själva köpet. Vad vi lärt oss är att smidighet och kontroll är extremt viktigt vid betalningar, därför har vi utvecklat en app där användaren kan hantera alla sina köp med ett klick och få pushnotiser som meddelar när det är dags att betala. Dessutom är appen en väldigt spännande plattform för nya innovationer, kommenterar Patrik Illerstig VD på Qliro AB.

Qliro utvecklar alltid sina tjänster med både handlare och konsumenter i åtanke. Tidigare i vintras lanserades Qliro Click, som låter användare betala sina köp med ett klick på Qliro.com. Kunden kan själv välja betalsätt och slipper skriva in OCR-nummer. Tester har visat att 40% av de kunder som haft möjlighet att ansluta sig till Qliro Click valt att koppla upp sig mot tjänsten via Qliros Mina Sidor.

Qliros app kommer inte ensam. I mars blev Qliro kreditmarknadsbolag vilket ger möjlighet att lansera flera nya digitala finansiella tjänster. Appen är en av flera tjänster som släpps under 2017. Andra tjänster på gång är till exempel sparkonton med statlig insättningsgaranti.

Fördelar med Qliros app:

• Hantera dina Qliroköp med ett klick – direkt i appen.
  • Missa aldrig en betalning – pushnotiser meddelar när det är dags att betala.
  • Välj när du vill betala – betala direkt eller schemalägg kommande betalningar.
  • Flytta fram ditt förfallodatum vid retur – du slipper ligga ute med pengar om du returnerar ett köp.

Ladda ned appen för iPhone: http://apple.co/2oqytsv
Ladda ned appen för Android: http://bit.ly/2o7QXlC

Qliro Group är en ledande e-handelskoncern i Norden. Sedan starten 1999 har gruppen utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara en ledande e-handelsaktör inom konsumentvaror och livsstilsprodukter genom CDON.com, Lekmer, Nelly (Nelly.com, NLYman.com, Members.com) och Gymgrossisten (Gymgrossisten.com/Gymsector.com, Bodystore.com och Fitness Market Nordic). I koncernen ingår även betal- och konsumentfinansieringslösningen Qliro. Under 2016 genererade gruppen 4,5 miljarder kronor i intäkter. Qliro Groups aktier är noterade på Nasdaq Stockholms Mid-caplista under kortnamnet ”QLRO”.