RUM21 lanserar nytt unikt samarbete med Lovisa Burfitt

Pressmeddelande   •   Dec 10, 2013 09:45 CET

Rum21 släpper den 10 december klockan 16:00  en ny unik kollektion med illustrationer i samarbete med Lovisa Burfitt. Den första kollektionen lanserade Rum21 under hösten 2012 och flera av motiven sålde slut på bara några dagar.

Nu gör Rum21 och den fransk/svenska kreatören och illustratören Lovisa Burfitt ett nytt unikt samarbete. Kollektion har tydliga spår av Lovisas franska illustrationssignum och kommer även denna gång att släppas i limiterad utgåva. Den nya serien består av sex olika illustrationer, alla speciellt framtagna för RUM21.se.

-Vi är otroligt glada att presentera resultatet av ännu ett mycket lyckat samarbete med den internationellt erkända kreatören och illustratören Lovisa Burfitt. Det var stor efterfrågan på den första kollektionen och vi förbereder oss på minst lika hög efterfrågan denna gången, kommenterar Rum21s VD Fredrik Palm.

Lovisa Burfitt bor och arbetar i Frankrike. Hon har arbetat som illustratör sedan hon tog examen från Beckmans School of Fashion Stockholm 1997. Hennes omedelbara igenkännliga stil har inspirerat en hel generation av illustratörer och bland hennes kunder återfinns Sephora, Rörstrand, Selfridges, H&M:s flaggskeppsbutiker världen över, Harrods, Prêt-à-porter Paris, Procter & Gamble, Nordstrom USA och många fler. Hon har också vid ett flertal tillfällen illustrerat i Vogue, ELLE och Sunday Times.

- Till min nya kollektion framtagen för RUM 21, hösten 2013, är det en excentrisk femme som sveper fram i en air av bohemian chic. En sotig blick och farligt röda läppar under det svartaste största hattbrätte, iklädd överdimensionerad cape, draperad kring de porslinvitaste ben, en klänning mäktigt korsetterad, eller som en puff av lättaste svandun, berättar Lovisa om lanseringen.

Illustrationerna säljs exklusivt på e-handelsbutiken RUM21.se från den 10 december klockan 16:00. Priset är 995 kronor per motiv.

För högupplösta bilder kontakta: sofia.andersson@rum21.se

Pressbilderna är stylade av Pella Hedeby
Fotograf: Kristofer Johnsson

CDON Group är Nordens ledande e-handelskoncern. Sedan starten 1999 har gruppen utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara marknadsledande på e-handel inom Underhållning (CDON.com, Lekmer.com), Mode (Nelly.com, Members.com), Sport & Hälsa (Gymgrossisten.com, Bodystore.com, Milebreaker.com) och Hem & Trädgård (Tretti.com och Rum21.se). Under 2012 genererade gruppen 4,5 miljarder kronor i intäkter. CDON Groups aktier är noterad på NASDAQ OMX Stockholm Mid-cap lista under kortnamnet CDON.