RUM21.se i unikt samarbete med Lovisa Burfitt

Pressmeddelande   •   Okt 01, 2012 15:23 CEST

E-handelsbutiken RUM21.se inleder ett samarbete med den franska kreatören och illustratören Lovisa Burfitt. Resultatet är en serie tavlor och illustrationer med unika motiv, alla speciellt framtagna för RUM21.se. Samtliga motiv i den limiterade utgåvan är signerade av Lovisa själv.

Lovisa Burfitts kollektion för RUM21.se håller den franska andan, med hög igenkänningsfaktor, som blivit Burfitts signum. Med en blandning av retro-inspirerande damer, Paris-natten, nakna ben i höga klackar och ett franskinspirerat kollage har man lyckats skapa en härlig kollektion som är unik för Rum21.se.  Motiven ”Lilla Stora Kjolen”, ”Lilla Mademoiselle i Lilla Svarta”, ”Lilla Femme Fatale”, ”Lilla Explosionen” och ”Lilla Mademoiselle i stan” fullkomligt andas Burfitt och finns endast i limiterat antal exemplar per motiv.

-Vi är otroligt glada att presentera resultatet av ett mycket lyckat samarbete med den internationellt erkända kreatören och illustratören Lovisa Burfitt. Trots att illustrationerna inte släpps till försäljning förrän idag har efterfrågan varit enorm, säger Fredrik Palm, VD på RUM21.se.

- Jag tror att det finns lite av Paris i allt jag gör. I bildsviten till RUM21 återfinns mina starkaste franska associationer i murgrönan som ringlar ner från ett vindsrumsfönster, den svarta katten som dyker upp från ingenstans, den ”lilla svarta”, en smoky blick och neonljusen som lyser upp en nattpromenad i Belleville, berättar Lovisa Burfitt om kollektionen.

De signerade bildbladen finns exklusivt på e-handelsbutiken RUM21.se, http://www.rum21.se/sv/varumarken/lovisa-burfitt.html från den 1 oktober. Priset är 995 kronor per motiv.

RUM21.se är en ledande heminredningsbutik på nätet med över 150 välkända varumärken.  Sortimentet består av designmöbler, belysning och inredningsdetaljer. Här finns morgondagens designikoner och alla välkända designklassiker från Kartell, String, Marimekko, Orrefors, Eva Solo, Bruno Mathsson, Källemo, Fritz Hansen, FatBoy, Design House Stockholm, Cult Design och många fler. Se hela sortimentet på RUM21.se.

RUM21.se ingår i den börsnoterade koncernen CDON Group tillsammans med butiker som CDON.COM, Tretti.se, Nelly.com, Heppo.com och Lekmer.se med mer än 10 års erfarenhet av internethandel.