Stockholms barnfamiljer får hemleverans kvällstid från Lekmer

Pressmeddelande   •  Jun 20, 2016 08:00 CEST

Lekmer.se, Nordens ledande nätbutik för barnfamiljen, lanserar hemleverans kvällstid i Stockholmsområdet.

Lekmer.se, Nordens ledande nätbutik för barnfamiljen med leksaker, babyprodukter, barnkläder och barnrumsinredning, lanserar hemleverans kvällstid - direkt till dörren - mellan klockan 17 och 22 i Stockholmsområdet. Leveransen sker i samarbete med Budbee, ett techstartupbolag inom spedition.

- Leveransen är en mycket viktig del av kundupplevelsen. Att kunna leverera paketet direkt till dörren när kunderna faktiskt är hemma, många gånger efter arbetstid, är en viktig ingrediens i upplevelsen av ett lyckat onlineköp, säger Niklas Jarl, VD och medgrundare av Lekmer.se.

- Bra frakt- och leveransalternativ är ett avgörande konkurrensmedel för alla e-handlare gentemot den fysiska handeln. När köerna dessutom ringlar sig allt längre på många utlämningsställen och man inte har möjlighet att ta emot paket dagtid hemma är expressleverans kvällstid en bra och bekväm lösning för alla barnfamiljer. Det är en självklarhet att leveransen måste kunna ske på kundens villkor, inte på våra eller fraktbolagets.

- Precis som våra kunder kan välja mellan flera olika betalningsalternativ kommer portföljen av fraktsätt att fortsätta utvecklas över tid. Flexibilitet och valfrihet är oerhört viktigt, speciellt för barnfamiljer som ska försöka få ihop vardagspusslet. Lekmer var exempelvis först ut med bakluckeleverans av julklappar, direkt till bakluckan på din Volvo, under 2015.

- Bekvämlighet, tillgänglighet och förstklassig kundservice är förutom bra betalningsalternativ och naturligtvis rätt produkter till rätt pris avgörande för framgångsrik e-handel. Kostnaden för expressleverans är 99 kronor, men när våra kunder handlar för 1,000 kronor eller mer är tjänsten kostnadsfri, avslutar Niklas Jarl.

Om Lekmer

Lekmer.com är Nordens ledande nätbutik för barnfamiljen med allt till alla ungar. I sortimentet finns fler än 1,000 varumärken med babyprodukter, barnvagnar, bilbarnstolar, leksaker, barnkläder och inredning till barnrummet. Lekmer är etablerat i Sverige, Norge, Finland och Danmark med huvudkontor i Stockholm. Lekmer.com är en del av e-handelskoncernen Qliro Group.

Qliro Group är en ledande e-handelskoncern i Norden. Sedan starten 1999 har gruppen utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara en ledande e-handelsaktör inom konsumentvaror och livsstilsprodukter genom CDON.com, Lekmer, Nelly (Nelly.com, NLYman.com, Members.com), Gymgrossisten (Gymgrossisten.com/Gymsector.com, Bodystore.com, Milebreaker.com) och Tretti. I koncernen ingår även betaltjänsten Qliro. Under 2015 genererade gruppen över fem miljarder kronor i intäkter. Qliro Groups aktier är noterade på Nasdaq Stockholms Mid-caplista under kortnamnet ”QLRO”.