Tretti blev Årets e-handlare 2015

Pressmeddelande   •  Dec 02, 2015 15:00 CET

När konsumenterna på PriceRunner.se utsåg 2015 års bästa e-handlare stod Tretti för nionde gången som vinnare inom kategorin Vitvaror.

– Vi på Tretti är självklart mycket glada över att vi för nionde gången vinner Årets e-handlare, en utmärkelse som är särskilt betydelsefull eftersom den bygger på vad våra kunder tycker om oss. Vi arbetar ständigt med att erbjuda våra kunder bästa möjliga upplevelse när de handlar hos Tretti och vi kommer att fortsätta satsa hårt för att bli årets e-handlare även nästa år, säger Jonas Danielsson, VD på Tretti.

Om Tretti
Tretti.com är en av Nordens största internetbutiker för vitvaror och hushållsapparater. Bolaget grundades 2004 och blev en del av Qliro Group 2011. Tretti.com har internetbutiker i Sverige, Danmark, Norge och Finland.

Om Qliro Group
Qliro Group är en ledande e-handelskoncern i Norden. Sedan starten 1999 har gruppen utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara en ledande e-handelsaktör inom konsumentvaror och livsstilsprodukter genom CDON.com, Lekmer, Nelly (Nelly.com, NLYman.com, Members.com), Gymgrossisten (Gymgrossisten.com/Gymsector.com, Bodystore.com, Milebreaker.com) och Tretti. I koncernen ingår även betaltjänsten Qliro. Under 2014 genererade gruppen fem miljarder kronor i intäkter. Qliro Groups aktier är noterade på Nasdaq Stockholms Mid-caplista under kortnamnet ”QLRO”.