Bästa internationella Qualityhotell

Varje år utser Choice Hotels International de bästa Choicehotellen i världen. I konkurrens med alla världens Quality-hotell tog Quality Hotel Spa & Resort Strömstad hem en imponerande seger.

Hotellet vann priset efter en grundlig utvärdering av den totala verksamheten. Genom hårt arbete har hotellet levererat mycket goda resultat flera år i rad. Quality Spa & Resort Strömstad har satt en egen standard för service, kvalitet och gästupplevelser.

- Det är klart att vi blir stolta, säger André Schreiner, direktör för Quality Resort. Quality Spa & Resort Strömstad har en fantastisk produkt med mat från hjärtat, fantastiska spa-upplevelser, ett spännande läge och ett mångfacetterat erbjudande. Det är ett typiskt Quality Resort-hotell som i många år har satsat rätt. Nu får de sin välförtjänta belöning, fortsätter han.

Hotellets ägare Nils Gevelt och Lars Öberg är väldigt nöjda med priset.

- Sådana här priser får man tack vare hårt arbete och genom att våga vara annorlunda. Vår platschef Ingrid Stokka-Sagen skapar tillsammans med sina kollegor spännande upplevelser för våra gäster varje dag. Och de levererar ständigt över gästernas förväntan. Det här priset är deras, säger Öberg.

För ytterligare information, kontakta:

André Schreiner, Kedjedirektör Quality Resort 0047-995 073 73

Lars Öberg, Vice VD, Quality Spa & Resort Strömstad 0047-911 213 55

Ämnen

Quality Hotels en del av Nordic Choice Hotels, en av Nordens ledande hotellkoncerner med 184 hotell på mer än 100 destinationer i Skandinavien och Baltikum. Quality Hotels är attraktiva fullservicehotell med fokus på kurser, konferenser och möten. De ligger i centrum av mindre och mellanstora städer, i utkanten av de största städerna och vid centrala flygplatser i Skandinavien. Kedjans löfte till sina kunder är ”It’s taken care of.” Quality har 54 hotell i Norden. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.

Cecilia Flodin

Presskontakt Director of Marketing Hotel Operations +46 72 157 05 41
Susanna Ståhl,

Presskontakt Director of Operation, Quality Hotel Sverige +46 70 983 17 43

QUALITY HOTEL™ – For meetings that matter.

På Quality Hotel™ är betydelsefulla möten i fokus. Här möts kollegor på konferens och barnfamiljer för tid tillsammans. Hotellen har bra läge i city eller i utkanten av större städer. Alla hotell är certifierade enligt internationell miljöstandard ISO 14001. Quality Hotel är en av Nordens största hotellkedjor med över 60 hotell i Sverige, Norge och Danmark, och marknadsför restaurangerna Brasserie X. Quality Hotel är en del av Strawberry. Läs mer om Quality Hotel på www.strawberry.se/.no/

Quality Hotel™
Evenemangsgatan 48