Quality Hotel etablerar sig i Hudiksvall

Quality Hotel etablerar sig i Hudiksvall

Hotel Statt (First Hotel Statt till och med 31 mars 2015) kommer att byta kedjetillhörighet och ingå som franchisehotell i Nordic Choice Hotels med över 170 hotell i Norden. Hotellet kommer att tillhöra hotellkedjan Quality Hotel.

Stadshotellet, som i närmare 150 år har varit den naturliga mötesplatsen i Hudiksvall, kommer att byta kedjetillhörighet och bli ett Quality-hotell.

- Stadshotellet är en institution i Hudiksvall. Det centrala läget med 107 rum i en historisk byggnad gör detta till en hotellpärla som vi är stolta över att kunna erbjuda våra gäster. Vi ska ta vara på hotellets fantastiska historia och fortsätta att skapa unika hotellupplevelser i många år framöver, säger Petter A. Stordalen, ägare av och styrelseordförande för Nordic Choice Hotels, som driver hotellkedjan Quality Hotel.

Quality Hotel är en hotellkedja med fokus på kurser, konferenser och möten. Med 57 hotell lokaliserade i centrum i mindre och mellanstora städer i Skandinavien är Quality Hotel det naturliga valet för kurs- och konferensgäster.

- Vi har valt en partner som vi anser kommer att ta vara på hotellets historia och bidra till att hotellet befäster sin position som Hudiksvalls främsta hotell i många år till, säger Anne Johansson och Anders Johansson, hotellets fastighetsägare och hotelldriftsoperatörer.

Stadshotellet kommer att vara ett Quality Hotel från 1 april 2015 och dess nya namn kommer att bli Quality Hotel Statt Hudiksvall.

Vi har länge önskat att ha ett Quality Hotel i Hudiksvall. När denna möjlighet dök upp var det ett självklart val för oss att slå till. Anne Johansson och Anders Johansson har alltid drivit hotellet professionellt och sett till att det håller en hög standard, så vi ser fram emot att arbeta nära tillsammans med dem, säger Urban Sigfriedson, driftsdirektör Quality Hotel.

För ytterligare information kontakta Urban Sigfriedson, driftsdirektör, +46 8 691 35 00, eller Alexandra Johansson, Hotel Manager First Hotel Statt Hudiksvall, +46 650 150 60.

Quality Hotels en del av Nordic Choice Hotels, en av Nordens ledande hotellkoncerner med 171 hotell på mer än 100 destinationer i Skandinavien och Baltikum. Quality Hotels är attraktiva fullservicehotell med fokus på kurser, konferenser och möten. De ligger i centrum av mindre och mellanstora städer, i utkanten av de största städerna och vid centrala flygplatser i Skandinavien. Kedjans löfte till sina kunder är ”It’s taken care of.” Quality har 54 hotell i Norden. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.