Quality Hotel Nacka och Yrkesdörren bjuder in till nätverksträff som förändrar liv

(Sickla 02-05-2019) 7 av 10 jobb förmedlas genom kontakter och därför är ett professionellt nätverk avgörande för att ta sig in på arbetsmarknaden. Nu bjuder Quality Hotel Nacka och Yrkesdörren in företag till en nätverksträff där företaget matchas ihop med någon som är ny i Sverige och som vill in i liknande bransch.

Nätverksträffen äger rum på Quality Hotel Nacka 20 maj och är avsatt till en timme. Syftet med mötet är att bredda bägge parters nätverk genom att under en timme samtala om hur den gemensamma branschen fungerar i Sverige samt tips på hur man bäst tar sig in på arbetsmarknaden. Efter mötet ska du som är etablerad svensk dela med dig av 1-2 kontakter från ditt nätverk som din match sedan kan nätverka vidare med.

Vi på Yrkesdörren tror att möten leder till nätverk och att nätverk leder till jobb. Därför är det så otroligt viktigt att etablerade svenskar bidrar med nätverk, kunskaper om sin bransch och en timma så att fler utrikesfödda lättare kommer in på arbetsmarknaden” säger Filmon Tumizghi, ansvarig företagssamarbeten och nätverksträffar Yrkesdörren

Yrkesdörren arbetar för att ge de som är nya i Sverige fler möjligheter till jobb genom att skapa möten med etablerade svenskar i samma bransch, med syftet att bredda nätverk och skynda på de utrikesföddas etablering på arbetsmarknaden.

Nordic Choice Hotels arbetar aktivt med att skapa jobbmöjligheter och öppna dörrar i vår egen verksamhet för personer som är nya i Sverige. När vi hörde talas om Yrkesdörren såg vi Quality Hotel Nacka möjlighet att utveckla detta arbete vidare, det var en självklarhet för oss att bidra med tid, lokaler och nätverk. Tillsammans med Yrkesdörren kan vi nu skapa möten och möjligheter som gör skillnad - på riktigt - åt kunder, vänner och samarbetspartners lokalt. Jag är övertygad om att det finns många nya dörrar att öppna i Stockholm och ser fram emot att få se alla dörröppnare hos oss den 20 maj, en timme kan förändra någons liv!“ säger Simone Pohjolainen, Hotellchef på Quality Hotel Nacka.

Har du eller någon på ditt företag en timme över den 20 maj? Anmäl er idag!

När? 20 maj kl. 10-11
Var? Quality Hotel Nacka, Värmdövägen 84 Stockholm
Hur? Anmäl dig senast 13 maj via nedan länk:

Simone Pohjolainen
Hotellchef Quality Hotel Nacka
Mail: simone.pohjolainen@choice.se

Filmon Tumizghi
Ansvarig företagssamarbeten & nätverksträffar Yrkesdörren
Mail: filmon.tumizghi@axfoundation.se
Tel: +46 73-053 62 32

Quality Hotel™ är en av Nordens största hotellkedjor, med över 60 konferens- och familjehotell spridda över Norge, Sverige och Danmark. Alla hotell är certifierade enligt internationell miljöstandard ISO 14001. Quality Hotel är en del av Nordic Choice Hotels och marknadsför restaurangerna Brasserie X. Mer om Quality Hotel på www.choice.no / .se / .dk