Press release -

Quartiers Properties startar säljbolag tillsammans med ledande bygg- och fastighetsutvecklare i Marbella

Quartiers Properties AB, som utvecklar, säljer och förvaltar semester- och bostadsfastigheter på spanska solkusten, startar ett joint venture tillsammans med Ruben Otero. Ruben har över 20 års erfarenhet av bygg, fastighetsutveckling och försäljning av fastigheter i Spanien. Quartiers och Ruben äger femtio procent vardera av det nya säljbolaget som kommer att ha sitt försäljningskontor på en av de bästa adresserna i Puerto Banús, Marbella.

Det nya bolaget ska hantera sälj- och marknadsföringsprocessen för både Quartiers och Rubens projekt, samt erbjuda motsvarande tjänster till andra utvecklare och fastighetsägare.

– Genom det samägda bolaget stärker vi organisationen med en mycket kompetent och erfaren medarbetare som kommer att agera verkställande direktör i det nya bolaget. Säljbolaget ska också anställa en säljchef och ett antal säljare. Samarbetet med Ruben Otero ligger i linje med Quartiers uttalade strategi att stärka organisationen genom strategiska samarbeten i regionen, säger Quartiers Properties vd Katri Lind.

Som första uppdrag börjar säljbolaget sälja och marknadsföra Quartiers pågående byggprojekt Gran Vista i Marbella.

Ruben Otero har tidigare erfarenhet av att driva säljbolag i Spanien och äger idag bygg- och fastighetsutvecklingsbolag på solkusten med omkring 130 hel- och deltidsanställda personer. Under 2017 omsatte Ruben via sina bolag 5,5 miljoner EUR och gjorde en vinst om cirka 1,7 miljoner EUR.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Quartiers Properties

Katri Lind, verkställande direktör
E-post: katri.lind@quartiersproperties.se

• Business enterprise, General

• nasdaq first north
  • gran vista
  • quartiers properties ab (publ)
  • ocean view
  • amapura
  • katri.lind
  • quartiers

• Stockholm

Quartiers Properties är ett svenskt fastighetsutvecklingsbolag med verksamhet på den spanska solkusten. Bolaget grundades 2014 och har sedan dess byggt upp en fastighetsportfölj av både förvaltningsfastigheter och projektfastigheter. Quartiers Properties utvecklar, säljer och hyr ut fastigheter. Bolaget är noterat på Nasdaq First North i Stockholm.

Marcus Johansson Prakt

Press contact Verkställande direktör +46 72 018 59 98