QuickNet förvärvar e-handelsplattformen Sellbase

Pressmeddelande   •  Maj 09, 2014 11:35 CEST

Västeråsföretaget QuickNet AB har förvärvat e-handelsplattformen Sellbase med 2 anställda från Workbox Communication AB. Förvärvet är ett led i att möta kundernas ökade efterfrågan på e-handelslösningar.

Vi har under lång tid jobbat med e-handel och vår erfarenhet ihop med en modern plattform samt två nya duktiga medarbetare gör att vi kommer ha ett bra erbjudande för nya och befintliga kunder som är intresserade av försäljning på nätet säger Jan Synnersten, VD på QuickNet.

Förvärvet innebär även att det 30-tal e-handlare som idag använder SellBase kommer få utökad kundtjänst och snabbare utveckling av e-handelssystemet. I och med affären sysselsätter QuickNet 25 medarbetare vid kontoren i Västerås och Eskilstuna.

Med färdiga kopplingar till externa system för betalning, affärssystem, logistik och prisjämförelser skapar SellBase möjligheten att lyckas med sin affärsverksamhet online säger Jan.

E-handeln fortsätter växa

Enligt HUI:s e-barometer inledde E-handeln året starkt med en tillväxt om 16 procent och denna tillväxttakt spås hålla i sig under året, vilket innebär att e-handeln kommer att omsätta 42,5 miljarder kronor. Tillväxten är i linje med utvecklingen utanför Sverige, där länder som Storbritannien, USA och Tyskland alla visar på stark utveckling.

Källa: http://www.hui.se/statistik-rapporter/index-och-barometrar/e-barometern

VD: Jan Synnersten

Omsättning: 28 miljoner kronor (2013).

Anställda: 25 st

Grundat: 1995

Jan Synnersten, VD

jan.synnersten@quicknet.se

www.sellbase.se

www.quicknet.se

QuickNet grundades 1995 och har kontor i Västerås och Eskilstuna. Vi är 25 glada entusiaster och vi servar ca 3000 företag med bredband, telefoni och internetmarknadsföringstjänster.

Kommentarer (0)