Spotifys Company Operations Director börjar på Quinyx

Spotifys Company Operations Director, Magnus Olausson, börjar som COO på svenska IT-bolaget Quinyx. Magnus har en bakgrund inom Spotify där han var med och tog företaget från 37 anställda och 2000 betaanvändare till 1600 anställda i 30 länder med över 60 miljoner användare.

Olausson har haft flera roller inom Spotify under sina sju år på företaget, nu senast som Company Operations Director där han hjälpte Spotifys vd och ledningsgrupp att effektivisera organisationen.

- Efter att ha träffat flera medarbetare på Quinyx så stod det klart för mig att Quinyx har en vision och företagskultur som tilltalar mig. Och efter att ha läst på om potentialen inom Quinyx bransch, personalplanering, eller Workforce Management som det kallas internationellt, och vad Quinyx har lyckats åstadkomma där fram tills idag, så insåg jag att jag vill vara med och utveckla Quinyx och dess framgång. Jag är övertygad om att Quinyx har en stor potential att bli världsledande inom Workforce Management. säger Magnus Olausson.

Olausson tillträdde rollen som COO i början av mars, och ansvar därmed för Quinyx konsultverksamhet, kundsupport och utbildningsdel inom samtliga marknader.

- Vi är otroligt glada over att Magnus har valt att ansluta sig till vårt dreamteam här på Quinyx. Den erfarenhet och den resa som han tar med sig från sin tid på Spotify är ovärderlig för oss på Quinyx, då vi har som ambition att göra en liknande tillväxtresa de kommande åren, säger Erik Fjellborg, Quinyx vd och grundare.

Vid frågor, vänligen kontakta:

Erik Fjellborg, VD och grundare, Quinyx

Tel: 08 611 50 20 E-mail: erik.fjellborg@quinyx.com

Magnus Olausson, COO, Quinyx

Tel: 08 611 50 20 E-mail: magnus.olausson@quinyx.com

• quinyx
  • spotify
  • magnus olausson
  • coo
  • erik fjellborg
  • vd
  • workforce management
  • it

Quinyx levererar en molntjänst som hjälper kunder att schemalägga, tidrapportera och kommunicera bättre. Lösningen är speciellt anpassad för personalintensiva branscher. Quinyx grundades 2005 av Erik Fjellborg när han gick på gymnasiet i Örebro. Quinyx har idag fler än 100 000 användare i sju länder med kunder som McDonald’s, PEAB, SATS, SF Bio och FedEx. 2013 blev företaget utnämnt till Gasellföretag i Dagens Industri och placerade sig på en andra plats bland IT-företag i Stockholm med en tillväxt på 589 procent mellan åren 2009 och 2012.

För ytterligare information, gå in på www.quinyx.com