Integrera mera – bli mer mångfaldssmart

Nyhet   •   Feb 03, 2017 09:29 CET

Företag kan bidra till att skapa en mångfaldssmart och inkluderande arbetsmarknad där nyanländas kompetens tas till vara genom anställning eller praktik.

Hur går det till praktiskt när jag vill anställa eller ta emot en praktikant? Vilken hjälp kan jag som företagare få? På Helsingborgs Näringslivsfrukost 7 februari ger Radix Kompetens svar på hur företag kan integrera mera och bli mer mångfaldssmarta.

VD Martin Sjöström och affärsutvecklare Åsa Krug berättar hur Radix Kompetens hjälper företag att bidra till integrationen genom att skapa möjligheter på arbetsmarknaden för nyanlända. På Helsingborgs Näringslivsfrukost den 7 februari visar de företagare vad de vinner på att anställa eller erbjuda praktikplatser till nyanlända och människor som befinner sig långt ifrån arbetsmarknaden.

– Vi har med oss en deltagare från Syrien med bakgrund inom textilbranschen. Genom vårt mentorskapsprogram i Helsingborg har vår deltagare lyckats få en mentor på Stenströms i Helsingborg. Vi berättar mer om företagens fördelar med att delta i ett mentorskapsprogram. Samtidigt vill vi visa hur företag blir mer mångfaldssmarta när de rekryterar, säger Åsa Krug.

Helsingborgs Näringslivsfrukostar är ett företagsfokuserat samarbete mellan Helsingborgs stad, Svenskt Näringsliv, Handelskammaren och Företagarna. Näringslivsfrukosten där Radix Kompetens medverkar tisdagen den 7 februari bjuder på nya insikter, inspiration och kunskap om vilka möjligheter integration kan ge.

Kommentarer (0)