Radix Kompetens välkomnar nationell rektor för vuxenutbildning

Pressmeddelande   •   Aug 08, 2018 08:00 CEST

Claes Calmram, nationell rektor på Radix Kompetens vuxenutbildning

Vi välkomnar Claes Calmram som rektor för vuxenutbildning på Radix Kompetens.

Claes Calmram har arbetat med utbildning inom utbildningsväsendet sedan 18 år. Han har bland annat varit skolledare i 12 år och frekvent inom vuxenutbildning de senaste 6 åren. Claes har arbetat både inom det privata och det offentliga. De senaste 3 åren har han varit rektor i Helsingborgs stad inom kommunens vuxenutbildning i egen regi.

- Vi lever i en föränderlig värld där många faktorer, som digitalisering, påverkar inte bara framtidens yrken och arbetsmarknad, utan också sättet att bedriva utbildning. Jag hoppas kunna bidra med både erfarenhet och nya perspektiv som kan utveckla Radix Kompetens ytterligare för att möta framtiden, säger Claes Calmram och fortsätter.

- Mitt främsta mål är att ge varje elev bästa möjliga förutsättning att lyckas med sina studier så att de får en stark position på arbetsmarknaden.

Radix Kompetens i utbildningsbranschen

För Radix Kompetens, som är kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen och som samarbetspartner till kommuner, innebär detta ett stort kliv inom utbildningsbranschen.

- Jag är mycket glad att kunna knyta Claes till vår verksamhet som rektor för vår satsning inom vuxenutbildning. Med Claes långa erfarenhet kommer vi kunna bygga vidare på de utbildningar vi har idag och som kommer starta till hösten, säger VD och grundaren Martin Sjöström och tillägger.

- Med Claes bakgrund kan Radix Kompetens bredda verksamheten och fortsätta vår målmedvetna satsning med att leverera professionella vuxenutbildningar och arbetsmarkandstjänster, men på en helt ny nivå och alltid med högsta kvalitet.

Claes Calmram
Nationell Rektor
claes.calmram@radixab.se

Marlena Sjöström
Marknadschef
marlena.sjostrom@radixab.se

Radix Kompetens är en professionell samhällsentreprenör av Vuxenutbildning och Arbetsmarknadstjänster. Vi möter arbetslivets behov och stödjer dig som är arbetssökande på väg till jobb, studier eller praktik. Vi möjliggör utveckling i arbetet för dig som redan är anställd och vill höja din kompetens eller ändra inriktning. Radix Kompetens erbjuder skräddarsydda utbildningar för näringslivet för ökad konkurrenskraft.

Radix Kompetens finns etablerade runt om i Sverige. Tillsammans hjälps vi åt för att våra kunder , elever och deltagare ska kunna vara på väg mot sina mål och drömmar. Till våra elevers/deltagares hjälp finns ett kompetent och engagerat team av medarbetare, som tillsammans talar över 40 olika språk.

Kommentarer (0)