Radondagen 2020: skaffa dig kunskap och verktyg för att arbeta med modern radonmätning

Den 12 mars är du välkommen till Radondagen 2020. Radonovas experter finns på plats när Svensk Radonförening arrangerar årets konferens för hela radonsverige. I år rymmer programmet bland annat ett panelsamtal med representanter från myndigheter och riksdagsmän som arbetar med bostadsfrågor. I vår monter kan du också ta del av det senaste inom mätteknik, instrument och digitala verktyg som gör radonmätning enkel och säker.

– Som världens största mätlaboratorium och instrumentleverantör vill vi vara en aktiv del i utvecklingen av radonbranschen i Sverige. Vi är självklart medlemmar i Svensk Radonförening och har våra rötter i Sverige. Samtidigt är vi numera också ett globalt bolag, vilket gör att vi kan dela med oss av kunskap och erfarenheter från många andra länder. Därför är det naturligt att sponsra och medverka på Radondagen 2020, säger Radonova Laboratories vd Karl Nilsson.

På Radondagen 2020 demonstrerar vi bland annat:

• Arbetsplatsmätningar – både med radondosa och uppföljande mätning med instrument
  • Personburen radonmätning
  • Robin2 – Vår uppgraderade radonsensor
  • RadOnline – smidig webbapplikation ger information i realtid
  • ATMOS – världens känsligaste radonsniffer

Självklart är du också välkommen till vår monter med frågor och för att diskutera ditt företags förutsättningar och behov. Om du är intresserad av att veta mer men inte har möjlighet att besöka Radondagen är du givetvis också välkommen att höra av dig till oss!

Datum: torsdagen 12 mars

Plats: Elite Hotel Carolina, Stockholm

För anmälan och mer information: http://radondagen.org/

Om Radondagen 2020
Radondagen är ett initiativ från Svensk Radonförening och har som mål att samla industri, myndigheter, kommuner och forskare för att utbyta kunskap och erfarenheter. Radonfrågan har på senare tid aktualiserats, bland annat genom en ny nationell handlingsplan, en ny strålskyddslag och ett återinfört radonbidrag. Det gör Radondagen till ett viktigt forum där olika aktörer och led kan mötas. Årets föreläsningar kommer bland annat att handla om den nationella handlingsplanen, kravet på personcertifiering för att upprätthålla god kvalitet inom branschen samt krav från organisationer som arbetar med miljöcertifiering.

Taggar

Med kunder i 50 länder är Radonova världens ledande laboratorium för mätning av radon i villor, flerbostadshus och på arbetsplatser. Med hjälp av radondosorna Radtrak²®, Rapidos® och Duotrak® erbjuder man säkra mätmetoder med hög noggrannhet som är ackrediterade av SWEDAC och godkända av SSM, Strålsäkerhetsmyndigheten i Sverige. Radonova är ett svenskägt företag som bildades år 1986 för att genomföra mätningar av Cesium i samband med Tjernobylolyckan. Företaget har sina rötter i Uppsalas universitets- och forskarvärld.