Ramboll hoppas på storslam i Swedish Content Awards

Swedish Content Awards delas ut till innovativa lösningar inom content marketing. Ramboll i Sverige har nominerats för konceptet ”Engineering for life” i inte mindre än tre kategorier: ”Bästa effekt och engagemang”, ”Bästa turnaround” och i kategorin för tjänsteföretag.

- Nomineringarna är ett kvitto på att kreativ kommunikation är en framgångsfaktor även för B2B-företag. Genom kampanjen Engineering for life vill vi anknyta till våra kollegors tekniska kunskap och med vardagliga exempel visa hur våra projekt kommer till nytta för människor, säger Linus Almqvist, kommunikationschef på Ramboll i Sverige.

Ramboll grundades genom en vilja att bidra till att bygga upp samhället efter andra världskriget. Att skapa hållbara samhällen är en mission som fortfarande löper som en röd tråd genom företaget och som genomsyrar allt, även kommunikationen. Med kampanjen Engineering for life har Rambolls syfte blivit tydligare både externt och internt.

- I den här kampanjen har alla medarbetare i företaget möjlighet att vara med och bidra. Genom #engineeringforlife på Instagram tar många chansen att dela sin vardag och berätta hur deras arbete skapar värde. Det är fantastiskt att se, säger Linus Almqvist.

Priset delas ut på Swedish Content Awards på Berns i Stockholm den 30 maj.

Engineering for life har utvecklats i samarbete med reklambyrån Garberg Creative Collective.

Läs mer om vad vi menar med Engineering for life.

Teknik för teknikens skull är meningslös. Men rätt använd kan den förbättra både vardagen och världen. Vi kallar det Engineering for life. Ramboll är en samhällsrådgivare som designar framtidens städer och samhällen. Vi drivs av nytänkande lösningar och tror på att ge tillbaka till samhället. Som stiftelseägt bolag har vi möjlighet att leva efter våra värderingar och arbeta långsiktigt med att skapa hållbara samhällen där människor och miljö blomstrar.

Om Swedish Content Award

Swedish Content Awards belönar de bästa produktionerna inom content marketing. Swedish Content Awards hette tidigare Guldbladet. 2018 arrangeras tävlingen för 18:e gången. Bra content marketing stärker varumärket, bygger lojalitet och skapar flera och bättre affärer. Ett viktigt syfte med tävlingen är att premiera god kvalitet och innovativa lösningar som har gett önskad effekt. Swedish Content Awards arrangeras av branschorganisationen Swedish Content Agencies. Alla tävlingsbidrag bedöms av en namnkunnig jury.

swedishcontentawards.com