Ramboll i nytt samarbete med Stockholms Stad

Stockholms Stad har valt Ramboll som en av sex leverantörer av utrednings- och utvärderingstjänster för samtliga förvaltningar samt för ett 20-tal av stadens bolag. Ramboll har fått ramavtal på flera stora områden.

- Vi har länge jobbat med Stockholms Stad och ser fram emot att fördjupa samarbetet. Bredden på kompetensen inom Ramboll bidrog till att vi valdes som leverantör inom så många områden. Flera olika delar av Ramboll kommer att bli involverade, säger Anna Jansson, ramavtalsansvarig konsult på Ramboll Management Consulting.

Ramavtalet gäller utredningar, analyser och utvärdering inom fyra områden:

• Tillväxt, näringsliv och sysselsättning
  • Stadsutveckling, infrastruktur och bostadsförsörjning
  • Klimat, miljö och energi
  • Välfärdsområdet, dvs allt från socialtjänst, arbetsmarknad och utbildning till jämställdhetsfrågor

- Vi kommer att jobba med projekt som berör centrala samhällsfrågor - allt från jämställdhet och demokratifrågor till sysselsättning och tillväxt och som kommer alla stadens invånare, företag och organisationer till godo. Vi ser mycket fram emot att få samarbeta med Stockholms Stad och stötta med kunskap, metoder och innovation för att fortsätta att utveckla Stockholm, säger Anna Jansson, Ramboll.

Teknik för teknikens skull är meningslös. Men rätt använd kan den förbättra både vardagen och världen. Vi kallar det Engineering for life. Ramboll är en samhällsrådgivare som designar framtidens städer och samhällen. Vi drivs av nytänkande lösningar och tror på att ge tillbaka till samhället. Som stiftelseägt bolag har vi möjlighet att leva efter våra värderingar och arbeta långsiktigt med att skapa hållbara samhällen där människor och miljö blomstrar.