Ramirent årets Karriärföretag 2019

Ramirent - Årets Karriärföretag 2019

Vi är stolta på Ramirent att blivit utnämnda till Årets Karriärföretag 2019. Detta är ett bevis på att vi är ett välmående företag som vill att våra medarbetare ska få möjlighet till att växa både som individer och i sin yrkesroll och kunna känna stolthet att vara en del av Ramirent. Vi på Ramirent vill uppfattas som en attraktiv arbetsgivare för både nuvarande och potentiella medarbetare, och vi jobbar alltid efter våra värderingar Smooth Service with a Smile.

Hur kommer det sig att vi fått detta pris?

Jag tror att det faktum att vi finns i en spännande bransch i den så kallade delningsekonomin och verkar för att arbeta hållbart, kan ha spelat in i att vi uppfattas som ett spännande och attraktivt bolag. Ramirent finns dessutom på många olika platser runt om, vilket gör oss attraktiva även på mindre orter och städer, säger Anna Klebe, HR-chef på Ramirent.

Vi har också en tydlig strategi för hur man ska vara som chef och ledare i vårt företag och vi har på ett tydligt sätt kunnat visa på hur vi arbetar med att utveckla ledar- och medarbetarskapet och för hur vi vill att ledare ska vara i vår organisation. Vi har arbetat strukturerat med detta och under ca två år. Bland annat med ett omfattande ledarutvecklingsprogram för alla chefer och ledare i Ramirent, säger Anna.

Under hösten har vi också haft workshops med alla medarbetare för att diskutera hur vi på bästa sätt ska kunna supporta våra kunder och hur vi ska vara oss kollegor emellan, säger Anna.

Vad betyder det för Ramirent att vi har blivit tilldelade detta pris?

Det betyder att vi nu har en kvalitetsstämpel som visar att vi som redan arbetar i Ramirent kan vara lite extra stolta över vårt företag och att vi också får ett sätt att kommunicera med våra blivande medarbetare. Vi får ett kvitto på att de saker vi gör är bra och det sporrar oss att fortsätta arbeta med detta, säger Anna.

Hur känns det att få detta pris?

Det känns väldigt roligt att bli utnämnd till Karriärföretag 2019 och att få dela den stoltheten med alla duktiga kollegor i Ramirent. Det inspirerar att fortsätta arbetet med att utveckla Ramirent till en ännu bättre arbetsgivare, avslutar Anna.