Bild: Svenska Bostäder

Ramirent bidrar när Stockholm får nya hyresrätter

Ramirent blir helhetsleverantör av maskiner till bostadsprojektet Ledinge i Tensta, Stockholm. Projektet kommer att resultera i 172 hyresrätter och husen byggs enligt principerna för Stockholmshusen. Byggherre är Svenska Bostäder och byggentreprenör är NCC.

Principerna för Stockholmshusen innebär att man skapar förutsättningar för att bygga snabbt och kostnadseffektivt, men med hög kvalité. Sammanlagt är det sju huskroppar som ska upprättas och Ramirent blev involverade i projektet redan på designstadiet. Av den totala byggvolymen på 250 miljoner kronor hör 12 miljoner till Ramirents andel.

– Det här är ett kul projekt som vi ser fram emot att starta upp i augusti efter semestern. Vi har en god dialog med platsledningen och NCC, då det här blir fjärde projektet som vi gör tillsammans, säger Thomas Gustafsson, säljare på Ramirent region öst.

Ramirent har tagit fram lösningar gällande bygg-el och kommer bland annat att tillhandahålla skalskydd, rotationsgrindar, fallskyddet GuardLite™ och en temporär etablering med 22 moduler fördelade på två plan. Hyresrätterna planeras vara redo för inflyttning 2021, men omgivningen förväntas inte att påverkas av projektet.

– Området är tacksamt att bygga i och har goda förutsättningar för etablering. Det kommer att vara enkelt att hantera leveranser till och från projektet, säger Thomas Gustafsson.

Ramirent är en ledande leverantör av uthyrningslösningar som kombinerar de bästa maskinerna med service och kunskap. Vi erbjuder hyreslösningar som förenklar våra kunders verksamhet. Bland våra kunder märks företag inom såväl byggindustrin som övrig industri samt offentlig sektor. Våra kundcenter finns över hela landet. Ramirent AB ingår i Ramirentkoncernen, som har verksamhet i 10 länder och är ett av Europas ledande företag inom maskinuthyrningsbranschen. Ramirent – More Than Machines®.