Ramirent förnyar ramavtal med NCC

Sedan 2004 har Ramirent samarbetat och haft ett avtal med NCC som inkluderar hela Ramirents sortiment och tjänster. Avtalet signerades idag den 20 september och gäller över tre år med möjlighet till förlängning.

Avtalet omfattar hela Ramirents sortiment och från handhållna byggmaskiner och bodar till anläggningsmaskiner samt även vårt tjänsteutbud som också inkluderar BIM och VDC-tjänster.

-”Avtalet innebär för oss att vi har fortsatt förtroende att vara en viktigt partner till NCC. NCC har för avsikt att under denna avtalsperiod inrikta sig mer på affärsutveckling kring våra produkter och tjänster, vilket känns som det går hand i hand med hur Ramirent vill att ett partnersamarbete skall fungera” säger Jan Nyberg KAM Ramirent AB

- ”Det är mycket glädjande att vi har förnyat samarbetet med NCC som är en mycket viktig och stor kund till oss. Samarbetet som inleddes redan 2004 har nu fördjupas ytterligare. Vår vision är att vara det ledande och mest offensiva företaget inom maskinuthyrningslösningar och sätta standarden för produkter, tjänster och kundservice inom branschen. Det förnyade samarbetet med NCC är i rätt riktning till att nå vår vision”, säger Jonas Söderkvist VD Ramirent AB

-”Avtalet med Ramirent säkerställer att NCC även fortsättningsvis erhåller en hög kvalitet och servicegrad på de produkter & tjänster vi behöver för att den dagliga driften på våra arbetsplatser skall fungera på bästa sätt.Ett fortsatt fokus på gemensam affärsutveckling och partnerskap är prioriterade områden för den nästkommande perioden”, säger Tony Jakobsson Category Manager NCC

För mer information, kontakta:

Saiva Zalkalns, Communications Manager, saiva.zalkalns@ramirent.se, 08-621 23 77