Ramirents lösningar möter barnens och personalens behov

Ramirents lösningar möter barnens och personalens behov

Under sommaren lanserar maskinuthyrningsföretaget Ramirent en ny lösning för tillfälliga förskolelokaler. Modulerna ger nya möjligheter till anpassning efter de behov som finns i
förskoleverksamheten.

– På Ramirent är vi mycket angelägna om att sätta kunden i centrum och att möta de behov som finns. Sedan tidigare har vi till exempel kunnat erbjuda markiser, höj- och sänkbara tvättställ, klämskydd för alla dörrar och mekanisk till- och frånluft med återvinning, berättar Mikael Salenstedt, Ramirents affärsområdeschef för högklassmoduler.

Ramirent arbetar med ständig utveckling av sina erbjudanden och lanserar nu en helt ny modulstandard.

– Vi har i samarbete med kunder, arkitekter och modultillverkare utvecklat en helt ny standard för moduler och erbjuder nu en lösning, som förutom att uppfylla alla lagkrav, ger stora möjligheter till anpassade lokaler där barnens och personalens behov kan tillgodoses på ett ännu bättre sätt än tidigare säger Mikael Salenstedt, Ramirents affärsområdeschef för högklassmoduler.

Nyheter med den nya modulstandarden:

• Fönster med bröstningshöjd 60 cm (så att barnen kan se ut)
  • Vattenburen värme som standard
  • Komfortvärme i golven
  • Komfortkyla som tillval
  • Öppningsbara fönster, 2+1 med mellanglaspersienn
  • Närvarostyrd belysning
  • Barn-WC i skötrummen
  • Akustikgolv i aktivitetsrummen
  • Torkrum i stället för torkskåp
  • WC i groventrén
  • Nickelfria handtag för att undvika allergibesvär
  • Altandörr från hemrummet
  • Vissa innerväggar flyttbara för ökad flexibilitet
  • Huvudentré utrustad med automatisk dörröppnare

Trivsel och flexibilitet
Förskolorna kan levereras i två spegelvända avdelningar, vilket möjliggör gemensamhetsutrymmen mellan avdelningar, till exempel samlingssalar för föräldramöte, luciafirande med mera. Detta innebär att personal och barn inte behöver röra sig mellan två avdelningar för att få tillgång till allrummen.

– Den första lösningen med de nya modulerna som vi levererar är en förskola i Norrtälje kommun som kommer att tas i bruk till höstterminen, avslutar Mikael Salenstedt.

Kontaktperson: Informationsansvarig Heléne Levy, 031-57 67 11.

Ramirent är ett av Sveriges största maskinuthyrningsföretag och bland våra kunder märks företag inom såväl bygg- som övrig industri samt offentlig sektor.

Våra kundcenter finns över hela landet, från Kiruna i norr till Trelleborg i söder. Ramirent AB ingår i den finska Ramirentkoncernen, som har verksamhet i 13 länder och är ett av Europas ledande företag inom maskinuthyrningsbranschen.