Ratsit inleder samarbete med Inkassogram och ger medlemmarna möjlighet till en schysstare kravhantering

Affärsinformationsföretaget Ratsit har tecknat avtal med Inkassogram vilket innebär att man nu även kan erbjuda påminnelse- och inkassohantering direkt via ratsit.se. Ratsit arbetar långsiktigt med att skapa partnersamarbeten som tillför nytta till Ratsits ca 800 000 medlemmar och 5,5 miljoner användare.

”Vi har många småföretagare som Ratsitmedlemmar och med möjligheten nu även kunna erbjuda enkel hantering av inkassotjänster direkt i våra tjänster underlättar vi det dagliga arbetet för våra medlemmar”, säger Anders Johansson, VD på Ratsit AB.

Många småföretagare upplever att det är krångligt att använda de tjänster traditionella inkassoföretag erbjuder. Inkassogram har digitaliserat inkassohanteringen, vilket innebär att det är lätt att ladda upp sina ärenden via en smartphone-applikation, hemsidan samt nu direkt via ratsit.se.

Alla företag är beroende av att behålla goda relationer till sina kunder och av rädsla att störa relationerna är det många företag som avstår från att skicka påminnelser eller inkasso när betalningen uteblir. Inkassograms koncept, schysstare påminnelse & inkasso, hjälper kunderna att få in sin pengar snabbare på schysst och problemlösande sätt även för gäldenären.

”Vi är väldigt stolta över att Ratsit har valt Inkassogram som samarbetspartner och nu kan erbjuda sina kunder en schysstare påminnelse & inkasso”, säger Jörgen Fredman, COO på Inkassogram. ”Ratsit är en aktiv aktör på marknaden, och har en stor kundbas. Vi ser det här som ett viktigt, strategiskt steg i vår ambition att växa och att nå ut till en bredare målgrupp.”

Partnersamarbeten är viktiga för Ratsit vilket innebär att företag som vill bli en partner genomgår en noggrann urvalsprocess. Alla partners ska vara framstående och kunniga inom sin bransch samt tillföra en nytta till Ratsits medlemmar, antingen privatpersoner eller företagskunder. Det är också viktigt att de lever upp till Ratsits värderingar av att tänka långsiktigt, ta ansvar och att skapa trygghet.

För mer information, vänligen kontakta:

Anders Johanson, VD Ratsit, 0707-77 65 09

Jörgen Fredman, COO Inkassogram, 0708-84 82 00

Om Ratsit

Ratsit är ett internetbaserat företag som tillhandahåller affärs- och kreditinformation på ett effektivt och nytänkande sätt till enskilda individer – oavsett om informationen ska användas i arbetslivet eller privat. Ratsit.se används årligen av 5,5 miljoner privatpersoner och företagare i Sverige. Vi har ca 800 000 medlemmar samt ca 100 000 betalande kunder. Ratsit AB startades år 2006 och är ett helägt dotterbolag till Checknode AB.

www.ratsit.se

Om Inkassogram

Inkassogram AB erbjuder en digital inkassotjänst för företag, organisationer och myndigheter. Inkassogram grundades mars 2015 av Niclas Josefsson, Jörgen Fredman, Simon Stål och Jesper Sundström. Inkassogram har idag ett flertal investerare bakom sig däribland Berazy AB (publ), Spintop Ventures, NovaTelligence AB mfl.

www.inkassogram.se