Ratsit lanserar statistik i Ratsitkatalogen

Den populära Ratsitkatalogen får i dag nytt spännande innehåll i form av topplistor och aktuell ekonomisk statistik om privatpersoner på kommun- och Sverigenivå. Katalogen har även fått ett visuellt ansiktslyft i form av nytt omslag samt förbättring av läsbarheten.

Ratsitkatalogen har levererats till svenska folket sedan 2008 och innehåller uppgifter om inkomster och anmärkningar på alla personer i Sverige över 18 år.

”Ratsits långsiktiga målsättning är att erbjuda tjänster som hjälper den vanliga människan till klokare beslut i hans och hennes vardag. När vi nu tillför intressant statistik som bland annat lönestatistik, skapar vi ytterligare mervärde,” säger Anders Johansson, VD på Ratsit.

För mer information, vänligen kontakta:

Anders Johanson, VD Ratsit, 0707-77 65 09

Fakta Ratsitkatalogen
Katalogen innehåller de senaste inkomstuppgifterna, på alla folkbokförda privatpersoner över 18 år i Sverige som godkänts av Skatteverket, samt uppgift om personen har en betalningsanmärkning Ja/Nej.

Nyhet Statistik, tabeller och diagram visas på Sverige samt alla 290 kommuner. Statistiken baseras bland annat på kön och ålder samt visar lön, inkomst, skatt, betalningsanmärkningar, skuldsaldo och inkomstmiljonärer. Alla topplistor visas på vald kommun samt Sverige. Fördelat bland annat på kön och ålder visas bland annat högst inkomst, högst lön, högst löneökning och skatt.
Personer som är utvandrade, har skyddad identitet eller av andra orsaker är spärrade hos Skatteverket finns inte med i katalogen