Ratsit lanserar statistik i Ratsitkatalogen

Pressmeddelande   •   Nov 28, 2016 08:30 CET

Nya Ratsitkatalogen - nu även med statistik och topplistor

Den populära Ratsitkatalogen får i dag nytt spännande innehåll i form av topplistor och aktuell ekonomisk statistik om privatpersoner på kommun- och Sverigenivå. Katalogen har även fått ett visuellt ansiktslyft i form av nytt omslag samt förbättring av läsbarheten.

Ratsitkatalogen har levererats till svenska folket sedan 2008 och innehåller uppgifter om inkomster och anmärkningar på alla personer i Sverige över 18 år.

”Ratsits långsiktiga målsättning är att erbjuda tjänster som hjälper den vanliga människan till klokare beslut i hans och hennes vardag. När vi nu tillför intressant statistik som bland annat lönestatistik, skapar vi ytterligare mervärde,” säger Anders Johansson, VD på Ratsit.

För mer information, vänligen kontakta:

Anders Johanson, VD Ratsit, 0707-77 65 09

Fakta Ratsitkatalogen
Katalogen innehåller de senaste inkomstuppgifterna, på alla folkbokförda privatpersoner över 18 år i Sverige som godkänts av Skatteverket, samt uppgift om personen har en betalningsanmärkning Ja/Nej.

Nyhet Statistik, tabeller och diagram visas på Sverige samt alla 290 kommuner. Statistiken baseras bland annat på kön och ålder samt visar lön, inkomst, skatt, betalningsanmärkningar, skuldsaldo och inkomstmiljonärer. Alla topplistor visas på vald kommun samt Sverige. Fördelat bland annat på kön och ålder visas bland annat högst inkomst, högst lön, högst löneökning och skatt.
Personer som är utvandrade, har skyddad identitet eller av andra orsaker är spärrade hos Skatteverket finns inte med i katalogen

Ratsit.se vänder sig till dig som på ett enkelt, överskådligt och prisvärt sätt vill ta del av offentlig information om företag och privatpersoner. Det finns oändligt många anledningar till att människor vill eller måste ta del av offentlig information – såväl i arbetslivet som privat. Ratsit.se används årligen av 5,5 miljoner svenskar och ingen annan söktjänst på nätet har fler personer och företag i sina register.

Ratsit är ett internetbaserat företag som tillhandahåller affärs- och kreditinformation på ett effektivt och nytänkande sätt till enskilda individer – oavsett om informationen ska användas i arbetslivet eller privat. Ratsit.se används årligen av 5,5 miljoner privatpersoner och företagare i Sverige. Vi har ca 800 000 medlemmar samt ca 100 000 betalande kunder. Ratsit AB startades år 2006 och är ett helägt dotterbolag till Checknode AB, som ingår i Hebatryck- koncernen. Hebatryck AB ägs av Lars Save (grundare till Bisnode och Adnode), Anders Johansson (grundare Ratsit) samt personal och investerare.

Kommentarer (1)

Hej
    Är translator och sitter här med en översättning där förkortningen Restf. förekommer. Hur är hela ordet?

- Margareta Svensson - 2017-06-16 23:18 CEST