​Stora utmaningar för Skatteverkets nya generaldirektör

– Skatteverkets nya generaldirektör har ett tufft jobb framför sig. Myndighetens förtroende har fallit bland allmänheten efter flera tidigare skandaler. Jag hoppas Katrin Westling Palm har förmågan att återupprätta förtroendet för myndigheten och dess arbete, säger Carl Göransson, vd för Rättvis skatteprocess.

– Vid sidan av skandalerna kring ledningen finns utmaningar kring Skatteverkets nuvarande arbetssätt. Den tidigare generaldirektören har aktivt drivit skattepolitik. Jag hoppas att Katrin Westling Palm ska föra med sig en kultur där vi i framtiden ser mindre av svagt underbyggda processer på underreglerade områden och ett ökat arbete för rättssäkerhet i skatteförfarandet.

Carl Göransson, vd för Rättvis skatteprocess

Läs mer om Rättvis skatteprocess här: www.rattvisskatteprocess.se.

• Juridik

Rättvis skatteprocess är en oberoende insamlingsstiftelse som kostnadsfritt hjälper privatpersoner och småföretagare som blivit orättvist behandlade i skatteprocessen att tillvarata sin rättigheter. Verksamheten finansieras av donationer från privatpersoner och företag.

Patrick Krassén

Presskontakt Verkställande ledamot +46 70 717 36 86