Celebrity Cruises lanserar Europasäsongen 2019 med sitt allra nyaste fartyg Celebrity Edge

Pressmeddelande   •   Okt 18, 2017 13:25 CEST

Celebrity Edge till Medelhavet 2019.

Stockholm - 18 oktober 2017-
Sommaren 2019 erbjuder Celebrity Cruises kryssningar i Europa med fem fantastiska fartyg, inklusive det allra nyaste Celebrity Edge. Med 27 olika länder, övernattning i 16 städer och stopp i mer än 90 hamnar/städer – inklusive tre helt nya destinationer - finns det inget bättre sätt att uppleva Europa på!

- Vi är stolta att kunna presentera Celebrity Edge i Medelhavet sommaren 2019. Fartyget är rederiets nya storsatsning och lanseras i december 2018. Vi har en ny och expansiv kryssningsrutt som inkluderar tre helt nya spännande hamnar, säger Ellen Stebekk, marknadschef Norden Celebrity Cruises. Nauplion i Grekland är en charmig hamnstad med grekisk ö-känsla, Santa Margherita i Italien en pittoresk badort på Amalfikusten vid Portofino samt Rijekka i Kroatien, en härlig stad rik på kultur och historia och landets tredje största stad.

Med Edge etablerar rederiet också en helt ny fartygsklass. Fartyget kommer att förända kryssningsupplevelsen med banbrytande ny design och teknologi. En av de största nyheterna är ”The Magic Carpet”, en gigantisk glasveranda som förflyttar sig mellan däck 2 och 16. Rederiet har fått hjälp av internationellt erkända namn: arkitekt Tom Wright, som har designat några av världens mest ikoniska byggningar och Kelly Hopper, en av de mest berömda och eftertraktade interiördesigner i världen.

Celebrity Edge
Celebrity Edge kommer i huvudsäsongen att erbjuda 7-nätters kryssningar från Barcelona till Rom. Dessa rutter kan kombineras till en lång 14-nätters kryssning. På våren erbjuds även 10- och 11-nätters kryssningar. Edge kommer också att besöka två nya destinationer: Nauplion och Santa Margherita.

Celebrity Reflection
Sommaren 2019 ger Celebrity Reflection 8- och 12-nätters kryssningar i norra Europa, Skandinavien, Brittiska öarna, Island och Ryssland. Hemmahamn blir Dublin men med också några kryssningar från Amsterdam.

Celebrity Constellation
Med avresa från Venedig och Rom (Civitavecchia) erbjuds 9- och 10-nätters kryssningar till destinationer som Kroatien, Franska rivieran, Italien och Spanien. Kryssningarna kan kombineras till en lång rundresa i Europa. I huvudsäsongen erbjuds också tre rundturer till Grekland och under säsongen kommer Constellation också besöka den nya destinationen Rijeka i Kroatien.

Celebrity Silhouette
Celebrity Silhouette återvänder till Southampton 2019 och erbjuder en rad kryssningrutter mellan 3-14 nätter. Fartyget erbjuder unika rutter till Ryssland, Irland, Island och de norska fjordarna.

Celebrity Infinity
Sommaren2019 kommer Celebrity Infinity tilbaka till Europa för första gången sedan 2014. Med 7- till 12-nätters kryssningar från Rom och Venedig med stopp i populära hamnar i Italien, Malta, Grekland och Kroatien.

Royal Caribbean Cruises Ltd. (RCCL) är ett globalt kryssningsföretag som driver kryssningsrederierna Royal Caribbean International, Celebrity Cruises, Azamara Club Cruises och Pullmantur. Totalt har dessa sex varumärken 47 fartyg i trafik och 12 under konstruktion. Ytterligare information finns www.royalcaribbean.se  www.celebrity.se  www.azamaraclubcruises.com samt www.rclinvestor.com