Flest övernattningar, fler utflykter, mer Karibien - endast med Celebrity Cruises

Pressmeddelande   •   Aug 14, 2015 13:13 CEST

Celebrity Cruises erbjuder mer av Karibien med sina nya «Evenings Around the World» utflykter. Gästerna kan uppleva 14 unika utflykter som startar efter att solen har gått ner. Med dessa kvällsutflykter i kombination med nyligen annonserade övernattningar i hamn på mer än 40 karibiska seglingar erbjuder Celebrity Cruises större upplevelser än något annat kryssningsrederi.

Celebrity’s «Evening Around the World» - program erbjuder gästerna en unik upplevelse på varje enskild ö. De speciella utflykterna inkluderar allt från jazzkvällar, exklusiva båtturer i Cozumel, Mexico till en helt speciel kryssning i solnedgången längs Arubas pittoreska kustlinje med levande karibisk musik. Andra spännande upplevelser kan vara en tur med häst och vagn förbi historiska herrgårdar i Cartagena, Colombia eller vinprovning på den första vingården i Karibien – Willemstad!

Vi har skapat «måste» upplevelser för att erbjuda våra gäster ett uniks sätt att avnjuta det pulserande Karibien efter solnedgång säger Ellen Stebekk, marknadschef för Celebrity Cruises i Norden. Mer tid att spendera i varje hamn betyder mer tid att utforska och vi erbjuder nu fler övernattningar, fler utflykter och mer av Karibien än något annat kryssningsrederi. Vi utvecklar vårt kryssningsutbud utöver det vanliga genom att hela tiden vara i framkant för att finna de unika platserna och aktiviteterna som gör varje enskild ö unik.

Celebrity’s «Evening Around the World» utflykter finns tillgängliga på karibiska destinationer som Cartagena (Colombia), Philipsburg (St. Maarten), Cozumel (Mexico), Aruba, Curacao och Barbados. Priserna kan variera från ca 390:- till 1 950:- per person och de finns redan nu tillgängliga för bokning.

För mer information om den kommanade Karibien säsongen, besök celebritycruises.se

Royal Caribbean Cruises Ltd. är ett världsomspännande kryssningsföretag som driver kryssningsrederierna Royal Caribbean International, Celebrity Cruises, Azamara Club Cruises och Pullmantur. Totalt har rederierna 40 fartyg i trafik och två under konstruktion. Royal Caribbean Cruises Ltd. erbjuder också landbaserade semesteralternativ i Alaska, Australien, Canada, Europa och Latinamerika. Ytterligare information finns tillgänglig på www.royalcaribbean.se, www.celebrity.com, www.azamaraclubcruises.com, www.pullmantur.es, eller www.rclinvestor.com