Kryssningsrederiet RRCL utnämner ny Head of Sales i Norden

Pressmeddelande   •   Aug 16, 2017 10:27 CEST

Simen Opsahl har anställts som ny Head of Sales för kryssningsrederiet RCL Cruises Ltd Nordic från den 1 augusti. Opsahl har lång erfarenhet från olika försäljningsroller internt i RCL, samt tidigare erfarenhet från andra välkända resebranschorganisationer som bland annat Globetrotter (Thomas Cook) och Wikstrøm Reiser.

Simen har 9 års erfarenhet från olika ledar- och försäljningsroller i RCL och tillträdde sin nya roll som Head of Sales Nordic den 1 augusti. I sin nya roll har han det överordnade försäljningsansvaret för varumärkena Royal Caribbean International, Celebrity Cruises og Azamara Club Cruises i Norden. Simen kommer att leda ett team med säljare och sällskapet behåller sin struktur med Country Sales Managers per land.

- Simens breda erfarenhet från RCL och andra resebranschorganisationer gör honom väl rustad att stärka vår distribution och öka vår försäljning i Norden. Vi upplever en mycket positiv tillväxt i den nordiska marknaden, och i ett globalt perspektiv är vi en region som sällskapet önskar att satsa på, säger nordisk VD Mats Jacobsson.

För ytterligare information, vänligen kontakta Simen Opsahl, mob: +47 990 26 802, e-post: sopsahl@rccl.com, eller GM RCL Nordic, Mats Jacobsson, e-post mjacobsson@rccl.com

Royal Caribbean Cruises Ltd. (RCCL) är ett globalt kryssningsföretag som driver kryssningsrederierna Royal Caribbean International, Celebrity Cruises, Azamara Club Cruises, Pullmantur och CDF Croisières de France samt 50 % av TUI Cruises genom ett joint venture. Rederierna har totalt 41 fartyg i trafik och 6 under konstruktion. Royal Caribbean Cruises Ltd erbjuder kryssningar till 460 olika destinationer över hela världen. Ytterligare information finns på: www.royalcaribbean.se  www.celebrity.se  www.azamaraclubcruises.com samt www.rclinvestor.com