Royal Caribbean inför generösare avbokningsvillkor

Pressmeddelande   •   Mar 09, 2020 11:49 CET

Nu har Royal Caribbean beslutat att låta resenärer boka om sina kryssningsresor fram tills 48 timmar innan avresa. Det på grund av oro för det nya coronaviruset COVID-19.

– Eftersom omständigheterna gällande coronaviruset snabbt kan ändras vill vi erbjuda våra gäster möjligheten att boka om sina resor strax före avresa. Vi vill att de nya villkoren ska få våra resenärer att känna sig trygga, säger Richard Fain, VD på RCCL.

De nya villkoren avser både befintliga och nya bokningar med avresa innan 31 juli 2020. Resenären kommer kunna boka en ny kryssning till samma pris under 2020 eller 2021.

Erbjudandet ”Cruise with Confidence” erbjuds hos Royal Caribbeans fyra globala varumärken: Royal Caribbean International, Celebrity Cruises, Azamara och Silversea.

För ytterligare information, vänligen kontakta: Magnus Wrahme, Interim Commercial Director Nordics, e-post: mwrahme@rccl.com, tlf. +47 47 22 55 80

Royal Caribbean Cruises Ltd. (RCCL) är ett globalt kryssningsföretag som driver kryssningsrederierna Royal Caribbean International, Celebrity Cruises, Azamara Club Cruises och Pullmantur. Totalt har dessa sex varumärken 47 fartyg i trafik och 12 under konstruktion. Ytterligare information finns www.royalcaribbean.se  www.celebrity.se  www.azamaraclubcruises.com samt www.rclinvestor.com