Royal Caribbean rekordvinnare i Grand Travel Award

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2017 11:46 CET

För 25:e året arrangerar branschtidningen Travel News resebranschens egen Oscarsgala, Grand Travel Award. 22 gånger har Royal Caribbean knipit förstaplatsen i ”Bästa kryssningsrederi internationellt”, i år i konkurrens med övriga nominerade Hurtigruten, MSC Cruises och Norwgian Cruise Line.

Juryns motivering:
”Med världens största kryssningsfartyg, Harmony of the seas, i trafik från och med maj 2016 och höghastighetswifi på samtliga fartyg ligger rederiet som vanligt långt fram när det gäller produktutveckling”.

Det prestigefyllda priset är framröstat av resebyråanställda över hela Sverige som betygsätter de nominerade företagen utifrån tre kriterier:
- Support/service
- Produktkvalitet och utveckling
- Marknadsaktiviteter/reklam
Betygen har sedan viktats till en slutpoäng där Royal Caribbean International fortsätter sin starka trend.

-Vi är oerhört stolta och vill tacka alla agenter som har röstat på oss och som dessutom har bidragit till att vi har gjort ett rekordår. Fler gäster än någonsin har valt att resa med oss år 2016, säger Johan Rudolf, Country Sales Manager i Sverige. Jag vill också tacka vårt svenska team som ger 100 % för att presentera vår fantastiska produkt. Vi går en spännande framtid till mötes med nya innovativa fartyg på väg ut på marknaden som kommer att innebära en ytterligare utveckling av kryssningskonceptet.

Mer info om Grand Travel Award.

För ytterligare information, vänligen kontakta:Johan Rudolf, Country Sales Manager Royal Caribbean Sverige, mobil: +46 703 914 2277, e-post:jrudolf@rccl.com

Royal Caribbean Cruises Ltd. är ett globalt kryssningsföretag där som bland annat ingår rederierna Royal Caribbean International, Celebrity Cruises, Azamara Club Cruises. Totalt har rederierna 47 fartyg i trafik och fem under konstruktion. Ytterligare information finns på www.royalcaribbean.se, www.celebrity.com, www.azamaraclubcruises.com, www.pullmantur.es, eller www.rclinvestor.com