«Royal Suite Class» erbjuder förstaklassig service med skräddarsydda anpassningar

Pressmeddelande   •   Aug 14, 2015 15:13 CEST

"Det nya Royal Suite konceptet erbjuderna kunderna extraordinära upplevelser som den kräsna resenären kommer att sätta stort pris på" säger Michael Bayley, president och CEO, Royal Caribbean International. "Vi erbjuder några av de mest fantastiska och unika sviterna ombord på de mest revolutionerande fartygen och med «Royal Suite Class» kommer vi att skapa upplevelser som både är inbjudande och som ger det lilla extra får våra gäster som önskar en luxuös upplevelse.

Tillsammans med välutrustade hytter så kommer «Royal Suite Class» gästerna att glädja sig över:

* Egen personlig butler certificerad från det brittiska Butler Institue (gäller Star Class)
* Gratis tillgång till specialitets restauranger (Gäller Star Class)
* Egen svitklass restaurang - California Chic Costal Kitchen restaurang
* Gratis VOOM - Snabbare internet till havs
* Dryckespaket inkluderat
* VIP sittplatser på utvalda restauranger samt underhållning
* Uppgraderade hyttfaciliteter
* Dricks inkluderat

- Allt för en extraordinär semesterupplevelse.

Det nya «Royal Suite Class» kommer att vara tillgänglig på seglingar från Maj 2016. Programmet kommer att vara tillgängligt ombord på Royal Caribbeans Oasis och Quantumklass fartyg: Anthem of the Seas, Quantum of the Seas, Allure of the Seas och Oasis of the Seas samt Harmony of the Seas och Ovation of the Seas när de lanseras våren 2016.

Överlägsen service

I det nya svitprogrammet kommer Royal Caribbean nu att erbjuda egna privata butlers som följer med i «Star Class» kategorin. Butlerna är certificerade av British Butler Institute och de kommer att fungera som en personlig assistens för att bistå gästerna i «Star Class» med nästan allt, 24 timmar per dygn. Butlern tar hand om restaurangbokningar samt roomservice. De kommer också finnas tillgängliga vid eventuella andra behov - med allt från tvättservice / strykning och skoputs till baggagehantering och uppackning av baggage. Utöver detta kommer den personliga butlern att skämma bort gästerna med egengjorda cocktails gjorda i sviten. De kommer också bistå med att förbereda och reservera utflykter.

Uppgraderade fasiliteter

Gästerna i Royal Suite Class kommer att njuta av att känna sig konfortabla med uppgraderade fasiliteter med skönhetsprodukter från Hermès, Ferragamo og L'Occitane. Sängkläder från Frette och exklusiva Duxiana DUX madrass med lyxiga övermadrasser. Gästerna kommer också att ha tillgång till obegränsad VOOM, höghastighetsinternet så att de kan dela sina upplevelser med familj och vänner där hemma.

Personlig Service
Lyx defineras av gästernas personliga erfarenheter. Ombord på Royal Caribbeans fartyg ska manskapet ombord utöver en personlig och skräddarsydd service kunna erbjuda gästerna allt från en välkomstgåva till dennes favorit cocktail före middagen. Gästerna ska känna att alla deras personliga preferenser blir uppfyllda.

Exklusivitet och prioriterad tillgång
Royal Suite Class gästerna kommer också ha tillgång till en rad exklusiva områden som t.ex ett privat Suite Sun Deck och en egen suite class restaurang - California - Chic Coastal Kitchen restaurang. Svitgästerna har också reserverade VIPP sittplatser till de uppsatta Broadwaymusikalerna och Oasisklassens Aquatheater med sina spektakulära aktobatiska dykare. I tillägg så kommer Royal Suite Class gästerna också kunna avnjuta tillgången till den exklusiva Barefoot Beach på Royal Caribbeans privata strandparadis på Labadee, Haiti. Här kommer gästerna att ha möjlighet till att reservera de privata cabanas som finns på ön.

För mer detaljer om Royal Suite Class coh de fasiliteter som är tillgängliga för varje enskild kategori, besök www.royalcaribbean.com/royalsuiteclass.

Royal Caribbean Cruises Ltd. är ett världsomspännande kryssningsföretag som driver kryssningsrederierna Royal Caribbean International, Celebrity Cruises, Azamara Club Cruises och Pullmantur. Totalt har rederierna 40 fartyg i trafik och två under konstruktion. Royal Caribbean Cruises Ltd. erbjuder också landbaserade semesteralternativ i Alaska, Australien, Canada, Europa och Latinamerika. Ytterligare information finns tillgänglig på www.royalcaribbean.se, www.celebrity.com, www.azamaraclubcruises.com, www.pullmantur.es, eller www.rclinvestor.com