Wahlgrens Värld på kryssning

Pressmeddelande   •   Apr 06, 2018 06:44 CEST

Wahlgrens Värld på Karibienkryssning med Harmony of the Seas

Den populära realityserien ”Wahlgrens Värld” går ombord på Royal Caribbeans kryssningsfartyg Harmony of the Seas. Programmet sänds torsdag den 12 april på Kanal 5 samt Dplay.

Pernilla Wahlgren tar med mamma Christina Schollin, pappa Hans Wahlgren och de fyra barnen Oliver, Bianca, Benjamin och Theo på en kryssning i Karibien. 80-års jubilaren Christina har alltid drömt om ”en lyxkryssning” och klart att Pernilla fixar det. Det blir en upplevelse extra allt för familjen som kivas om aktiviteter i strandparadiset Labadee på Haiti, letar den bästa presenten till Christina och från balkonghytten frågar sig om det verkligen kan regna från klarblå himmel - eller om det är fartyget som tvättas ...

Som Sune på semester
Som vanligt bjuder familjen på dråpligheter, skratt, oenigheter och familjekärlek, denna gång till havs - på Kanal 5 torsdag 12 april kl 21.00 samt på Dplay. Dessutom blir det rumpmassage, middag på Wonderland, surfing och mycket mer. Eller som Bianca Ingrosso uttrycker det: ”Vi är som Sune på semester”.

Världens största kryssningsfartyg
När Wahlgrens Värld reste med Royal Caribbeans Harmony of the Seas november 2017, var fartyget störst i världen. I dagarna lanserar Royal Caribbean storasyster Symphony of the Seas som är ytterligare lite större. Längd: 362.1 meter, bredd: 65,68 meter och med plats för upp till 6 777 gäster (jämförelse Harmony of the Seas, 6 410). De två systerfartygen är båda 18 däck höga.

Royal Caribbean Cruises Ltd. (RCCL) är ett globalt kryssningsföretag som driver kryssningsrederierna Royal Caribbean International, Celebrity Cruises, Azamara Club Cruises och Pullmantur. Totalt har dessa sex varumärken 48 fartyg i trafik och 11 under konstruktion. Ytterligare information finns www.royalcaribbean.se  www.celebrity.se  www.azamaraclubcruises.com samt www.rclinvestor.com