Readly utser ny VD

Stockholm, Sverige den 28 mars 2018: Styrelsen på Readly International meddelar att Jörgen Gullbrandson utnämns till ny verkställande direktör.

Jörgen Gullbrandson har över 20 års erfarenhet från ledande roller i organisationer som BBDO, Glocalnet och Beiersdorf AG. 2009 tillträdde han som CFO på Universum och blev senare utnämnd till Managing Director för Universum EMEA. Under hösten 2017 började han som CFO på Readly och har sedan dess varit en värdefull medarbetare.

"Sedan dag ett har Jörgen arbetat outtröttligt i sin roll som CFO och han är en högt värderad teammedlem på Readly", säger Meg Tivéus, styrelseordförande på Readly International. "Styrelsen är övertygad om att han kommer att använda sin energi, passion och erfarenhet för att staka ut en framgångsrik kurs framåt för Readly."

Jörgen Gullbrandson tillträder som VD med omedelbar verkan och tidigare VD Per Hellberg kommer axla rollen som tillförordnad styrelseordförande. Hans tillträde kommer att göra övergången smidig och möjliggöra fortsatt tillväxt med den befintliga strategin.

"Jag ser fram emot att ta över rollen som VD på Readly i en så spännande fas för företaget. Jag älskar produkten och är imponerad av vad företaget har uppnått hittills. Per Hellberg har gjort ett utmärkt jobb med att bygga ett bra team och en robust organisation. Potentialen är enorm och jag ser fram emot att ta företaget till nästa nivå ", säger Jörgen Gullbrandson.

Om Readly

Readly ger läsare obegränsad tillgång till över tusen svenska och internationella tidningar i ett ständigt växande digitalt bibliotek. Ett abonnemang kostar 99 kronor per månad. I priset ingår då användning på fem olika enheter, vilket gör att hela familjen kan använda samma abonnemang. Flera smarta funktioner som favoritmarkering, sökfunktion i artiklar och offlineläsning till resan finns i tjänsten. Antalet tidningar växer kontinuerligt, det aktuella utbudet finns på www.readly.com