Växjö-företaget Readly i strategiskt samarbete med TeliaSonera

Unga Växjö-företaget Readly, som kallats ett Spotify för läsande, har tecknat ett strategiskt samarbetsavtal med TeliaSonera som kommer att erbjuda lästjänsten till sina kunder.

Först ut blir Telia i Sverige som lanserar Readly-samarbetet 1 juni.

Readly, med sin bas i småländska Växjö, är ett ungt snabbväxande företag som erbjuder vecko- och månadstidningar i din läsplatta och smartphone. Idag finns drygt 1 000 svenska och utländska magasins-titlar och även tidigare nummer, totalt drygt 16 000 magasin. Och precis som på Spotify får kunden tillgång till hela utbudet för en fast månadssumma.

TeliaSonera behöver kanske inte samma grundliga presentation, en ledande telekomaktör med verksamhet inom mobilt, fast telefoni, bredband och TV. TeliaSonera har verksamsamhet i 15 länder. Först ut att erbjuda sina kunder Readly är Telia i Sverige med start 1 juni.

• Vi är väldigt imponerade av den tjänst Readly erbjuder. Det är precis lika enkelt och bra att läsa ett magasin som att läsa det på papper och utbudet är betydligt större än någon fysisk tidningskiosk och kunden har tillgång till alla tidningar oavsett om hen är hemma, på landet eller utomlands, säger Patrik Höljö, Affärschef Globala Innehållstjänster på TeliaSonera
  • Det här är ett genombrott på operatörsmarknaden och ett otroligt viktigt samarbete för oss. Vi har sett hur bra det fungerat mellan TeliaSonera och Spotify och vi är otroligt glada och stolta att TeliaSonera inleder ett liknande samarbete med oss, säger Per Hellberg, VD på Readly.

Readly erbjuder även böcker och dagstidningar, men samarbetet med TeliaSonera omfattar från start bara magasin. Readly lanserades våren 2013, har omkring 40 anställda och finns idag i Sverige, Tyskland, England och i USA. Bolaget ägs av grundarna och affärsänglar.

Kontakt: Per Hellberg, VD, Readly

070 910 74 10 eller per.hellberg@readly.com

För mer information om Readly, gå till http://www.readly.com

För mer information om TeliaSonera, gå till http://www.teliasonera.com/