Pressmeddelande -

RedBridge först ut med svensk PaaS-tjänst - billig applikationsutveckling som inte kräver chefens ok!

Stockholm, 28 januari 2015. RedBridge lanserar idag RedBridge Apps för verksamheter som vill kunna utveckla och lansera applikationer snabbt och kostnadseffektivt som en tjänst. RedBridge är därmed det första svenskbaserade företaget som erbjuder en applikationsplattform i molnet på den svenska marknaden.

Med RedBridges applikationsmiljö i molnet slipper du sätta upp och administrera egna utvecklings-, test-, och produktionsmiljöer för applikationer. Du får snabb tillgång till pålitliga verktyg och kan ligga steget före konkurrenterna med innovativa tjänster som efterfrågas av marknaden och dina anställda.

- Nu kan utvecklare i Sverige enkelt testa idéer och lansera applikationer utan att det kostar skjortan. Med RedBridge Apps får du ett gäng produktiva uppfinnare som fritt kan använda och dela de byggstenar som krävs för att säkert utveckla tjänster som gör att verksamheten växer, säger Stefan Andersson, VD på RedBridge.

Genialt, prisvärt och svenskt

Precis som RedBridge Compute, vår IaaS-tjänst (Infrastructure as a Service), erbjuder även PaaS-tjänsten (Platform as a Service) en genial formel för lönsam IT:

• Lägg 1000 kr istället för 100 000 kr på att testa en idé
  • Testa en idé snabbt, utan lång beslutsprocess kring en större investering, och samla underlag innan du presenterar ett genialt förslag. Tjänsten är så billig att du inte behöver be om ett ok från chefen.
  • Skapa skalbara applikationer på några minuter
  • Slipp interna hinder och skapa snabbt en skalbar applikation när du vill och få koden bakom. Tjänsten bygger på öppen källkod så du kan anpassa, förbättra och flytta applikationen utan att vara låst till en teknologi eller leverantör.
  • Valfrihet som utvecklare
  • Slipp administration och fokusera på din kärnkompetens - att utveckla lösningar. Välj fritt bland ramverk, programspråk och verktyg som stärker utvecklare och verksamheten.
  • Bättre samarbete mellan utveckling och drift
  • Utveckling sker i senaste versionen av produkterna, koden versionshanteras med Git och ger ett optimalt stöd för er som arbetar enligt DevOps metodiken. Du får en enhetlig, effektiv och samverkande utvecklings- och IT-miljö med ökad kontroll och automatiserad leveranscykel.
  • Skyddas av svensk lagstiftning
  • Våra datahallar och data finns i Sverige vilket innebär att all data lagras i Sverige och trafik stannar i Sverige. Det innebär en trygghet eftersom du skyddas av svensk lagstiftning med ett grundlagsskydd för data.
  • Få support av lokala genier
  • Våra experter finns alltid till hands för support och affärsstöd för att du ska kunna växa. Vill du anpassa och utveckla din publika molntjänst eller integrera den med våra övriga driftstjänster hjälper vi dig.

Innovativ öppen teknologi till lågt pris

RedBridge Apps bygger på modern teknologi från RedHat och öppen källkod tillsammans med RedBridges best practices inom framförallt programvaror, utvecklingsmetodik samt driftstjänster som självbetjäning i molnet (IaaS) samt managed services (Premium).

Lösningen innehåller Cartridges såsom programspråk, ramverk, databaser, CMSer och andra verktyg. Dessa omfattar bland annat Java, Ruby, PHP, Python, Perl, Node.js, Jenkins, Django, Apache Tomcat, WildFly, MySQL, PostgreSQL, MongoDB, Drupal och Wordpress.

All kod versionshanteras med Git och med DevOps som metod ökar samverkan mellan utveckling och drift.

RedBridge Apps finns i Small, Medium och Large där du väljer storlek på Gears (RAM-minne och lagring) samt den Cartridge som du behöver för att utveckla en applikation.

Storlekarna på RAM-minne är 512MB (Small), 1GB (Medium) samt 2GB (Large) och för varje Gear får du 6GB disk. Priserna per timme är 0,15 SEK/h (Small), 0,30 SEK/h (Medium) samt 0,60 SEK/h (Large) för varje Gear. Du betalar bara för det du använder med kort eller per faktura.

Testa gratis

När du registrerar dig för PaaS-tjänsten får du 2 st Small Gears helt utan kostnad för att testa lösningen med valfri Cartridge.

Ytterligare information finns på:

RedBridge Apps: https://cloud.redbridge.se/redbridgeapps

RedBridge Compute: https://cloud.redbridge.se/redbridgecompute