Redfellas gör succé genom crowdfunding

Den expanderande franchisekedjan inom hälsosam snabbmat Redfellas fick sannerligen en flygande start på sin crowdfundingkampanj hos FundedByMe förra veckan. Redan efter en minut så hade 2,7 miljoner trillat in från fansen och efter fyra dagar så har Redfellas nått sitt första delmål, att resa ett kapital om 6 miljoner kronor.

Det känns självklart helt fantastiskt menar de omtumlade huvudägarna De senaste veckorna har de jobbat i princip dygnet runt för att få allt på plats inför crowdfundingen. Ett jobb som, glädjande nog gav kampanjen en mycket bra start.

"Vi visste att vi hade många med oss men det är ändå lite overkligt att så många direkt valde att stötta vår framfart. Vi är ju en liten uppstickare i branschen så det är alltid svårt att veta hur många som är med en när det verkligen gäller, säger VD Patrik Westbergen."

Samtidigt påpekar han att detta bara är etapp ett som är nådd och de är långt kvar till huvudmålet som är 24 miljoner, så det är mycket jobb kvar med att nå ut till presumtiva delägare.

En av framgångsfaktorerna, så här i början av kampanjen, har enligt Anton Samuelsson, den andra huvudägaren, varit att de har fått stor spridning och skapat mycket engagemang i sociala medier.

"Framgent ska vi fortsätta vår framfart på nätet men även fokusera mycket på att konvertera våra nöjda gäster till delägare och välkomna dom till vår växande familj. Tillsammans ska vi skapa Sveriges nästa naturliga mötesplats i våra tjugo största städer, säger Anton, med smittande entusiasm."

Daniel Daboczy, VD för FundedByMe lovordar Redfellas arbete och menar att de alltid har gillat motiverande och drivna entreprenörer och att teamet bakom Redfellas visar prov på mycket av bägge och dessutom har de förstått att 2017 så måste man engagera sina gäster på rätt sätt.

"Att bjuda in dem som delägare är ett briljant drag som gagnar bägge partner. Sällan man ser att 1 + 1 = 3 men denna gång är det tydligt att det kan vara så. Gästerna får chansen att bli delägare i sin favorit cafékedja samtidigt som entreprenören får dedikerade gäster som delägare, säger Daniel."

• Skåne

En salladsbar med superfräsch mat, nyttiga juicer, smaskiga smoothies, rykande heta kaffedrycker och kriminellt god fika!

Anton Samuelsson

Operativ chef Delägare, operativ chef och press 0707298598