CCM Hockey ny huvudsponsor till AIK Hockey

AIK Hockey rustar vidare mot SHL – tillsammans med CCM som är klar som ny huvudsponsor och huvudpartner till klubben. – AIK Hockey är en klassisk klubb med ett starkt varumärke. Något som ishockeyspelare och utövare i alla åldrar kommer kunna identifiera sig med, säger Robert Zaring på CCM.

– Som marknadsledare inom svensk hockey är det självklart att gå in i ett huvudpartnerskap med AIK Hockey som är en klassisk klubb och har ett starkt varumärke som ishockeyspelare och utövare i alla åldrar kommer kunna identifiera sig med. Vi kommer förse elitverksamheten med branschens bästa ishockeyprodukter för att kunna levererar ishockey på toppnivå, säger Robert Zaring, Marketing Director på CCM Hockey.

AIK Hockey är glada över att ha med CCM på sin resa mot SHL. Att ta klivet upp kommer teoretiskt bli allt tuffare men med ny huvudsponsor i ryggen underlättar det arbetet att bygga en slagkraftig trupp på isen.

– Vi är väldigt stolta att få presentera CCM som ny huvudsponsor till AIK Hockey. Detta ger oss fler möjligheter – vi kommer att ha tillgång till marknadens bästa material och produkter samt att spetsa elitverksamheten och att utöka vår breddverksamhet - och vi hoppas på ett fint samarbete över lång tid, säger Anders Olson, VD AIK Hockey.

Robert Zaring på CCM instämmer.

– För oss på CCM Hockey är det viktigt att göra sporten tillgänglig för fler utövare och med AIK Hockeys satsning – på både elit och bredd – har vi en partner som förstår vikten av detta."

• Vintersporter

• #ccm
  • #ccmhockey
  • #madeofhockey

CCM Hockey är ett dotterbolag till adidas-Group med huvudkontor i Montreal. Bolaget med verksamhet i Kanada, USA och Europa är världens största designer, tillverkare och marknadsförare av hockeyutrustning och tillhörande kläder med två av de mest erkända hockey varumärkena: Reebok Hockey och CCM Hockey. CCM Hockey utrustar mer professionella hockeyspelare än något annat företag, inklusive superstjärnor som Sidney Crosby och Filip Forsberg. CCM Hockey är den officiella partnern till NHL (National Hockey League), American Hockey League, Canadian Hockey League samt fler internationella hockey förbund. I Sverige är CCM Hockey Official-partner till Trekronor och flertalet etablerade elitserieklubbar som Färjestad, Linköping och Skellefteå.

Robert Zaring

Presskontakt Marketing Director Europe Brandmarketing, Sportsmarketing, Trademarketing and PR +46705255272