Regin söker en Application Engineer till Landskrona

Nyhet   •   Feb 07, 2014 10:54 CET

Regin har ett brett sortiment av produkter med alltifrån enkla elektromekaniska produkter till komplexa programmerbara system för fastighetsautomation. Produktutvecklingen sker på våra kontor i Landskrona, Kållered, Varberg, Berlin och Bressanone.

Till vårt kontor i Landskrona söker vi nu dig som vill anta utmaningen att i samarbete med ansvarig teamledare och produktansvarig planera och genomföra vidareutvecklingen av våra standardprogram i framförallt vår populära regulatorserie Regio.

Du kommer att vara involverad i hela utvecklingsprocessen från konkurrensbevakning, utarbetning av funktionsspecar, dokumentationsunderlag och planläggning till mjukvarukonstruktion, framtagning av information till nyhetsbrev samt lansering. Du kommer även att vara involverad i OEM-projekt, där vi arbetar mycket nära våra kunder och tillverkar produkter enligt deras specifika behov och önskemål. Du är del av ett mycket dynamiskt utvecklingsteam med fokus på produkter för HVAC.

Kunskaper och färdigheter

Vi tror att du är högskoleingenjör med inriktning elektroteknik, datateknik eller motsvarande. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Du har god erfarenhet av programmering av inbyggda system i C och applikationsprogrammering. Erfarenhet av VB, kunskap i reglerteknik och djupgående kunskap i applikationer inom byggnadsautomation är mycket meriterande.

Personliga egenskaper

Regin är ett växande företag i en attraktiv bransch. Vi vinner kunder på att vara ett mer personligt alternativ, vilket innebär att våra medarbetare har stort kundfokus och engagemang i allt de gör. Det ska vara enkelt att göra affärer med oss.

• Du är driven, systematisk, strukturerad och noggrann
  • Intern och extern kommunikation är viktig för dig
  • Du är engagerad i allt du gör och vill arbeta i ett företag med stark framåtanda
  • Du är flexibel och tycker om  utmaningar
  • Du är mycket kunnig inom ditt ämnesområde
  • Du lyssnar alltid innan du agerar och reagerar
  • Du gör ditt yttersta för att lösa kunders problem
  • Du strävar efter enkelhet i det du gör – produkterna skall vara lättanvända, rak kommunikation, etc.

Vårt erbjudande till dig

Regin erbjuder ett stimulerande arbete på ett internationellt framgångsrikt företag. Hos oss får du arbeta med ett av den svenska marknadens starkaste varumärken i branschen.

Anställningsort blir Landskrona och tjänsten kan innebära resor i begränsad omfattning. Vi använder videokonferenssystem för samarbete mellan kontoren.

Kontaktperson:
Jonas Möller, Teamleader HVAC
jonas.moller[at]regin.se, 0418-446 735

Välkommen med din ansökan senast den 15 februari 2014. Vi intervjuar löpande. Maila din ansökan till applications[at]regin.se. Märk rubriken med ”Application Engineer”.

Den svenskägda Reginkoncernen marknadsför ett komplett program av produkter och system för byggnadsautomation och VA på ett 70-tal marknader runt om i världen. Egna säljbolag finns i Italien, Tyskland, Frankrike, Spanien, Kina, Singapore, Indonesien och Marocko. Från kontoren i Shanghai, Hongkong och Singapore täcks bl.a. Kina, övriga Sydostasien och Australien. Arabländerna bearbetas via kontoren i Sverige och Marocko. Marknadsföringen sker via ett globalt nätverk av certifierade integratörer och distributörer. Reginkoncernen har ca 160 anställda och årsomsättningen uppgår till drygt 37 miljoner Euro.