Utökning i ventilfamiljen!

Nyhet   •   Dec 11, 2018 06:00 CET

Vi har utökat vårt sortiment med reglerkulventilerna BV2, tvåvägsventil och BV3, trevägsventil. De är invändigt gängade PN40-ventiler och hanterar höga avstängningstryck.

Reglerkulventilerna har en avtagbar flödesbricka för högre flöde och av/på funktion. Utan flödesbricka kan trevägsventilen även användas som fördelningsventil. Manuellt handtag finns som tillbehör om man vill använda ventilen som avstängningsventil. Ställdonen till ventilserien heter RVAB4 (4Nm) / RVAB5 (5Nm). RVAB4 används till DN15-25 och RVAB5 används till DN32-50. De gröna ställdonen ingår i vår nya produktserie Greenline.

Kortfakta:

• DN15–50
  • Kvs 0,6...63
  • -5...+140°C
  • PN40
  • 0% läckage
  • Tillhörande ställdon med 0(2)-10 V styrning och 24 V AC matningsspänning alternativt tre-punktsstyrning med 24 V AC eller 230 V AC matningsspänning

Mer info om kulventilerna och tillhörande ställdon

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.