Vi välkomnar Peter Dalmyr som ny affärsutvecklare

Nyhet   •   Mar 26, 2015 09:27 CET

Sedan 1 februari har Regins säljteam utökats med ytterligare en affärsutvecklare. Peter Dalmyr har över 10 års erfarenhet som försäljningsingenjör i branschen och kommer att arbeta för att utveckla OEM-marknaden.

Peter har en gedigen bakgrund ur både styr- och ventilationsbranschen och kommer närmast från Bevent Rasch & Halton där han arbetat som försäljningsingenjör.

Att det blev Regin var ingen slump. Peter hade tidigare arbetat med Regin som leverantör och även varit anställd hos kollegor i branschen. ”Regin hade ett gott rykte och jag blev intresserad när säljarna man träffade pratade varmt om bolaget”, säger Peter och fortsätter. ”När jag sedan fick reda på att Regin sökte personal kändes det naturligt att söka tjänsten”.

Peter kommer att utgå från Regins kontor i Kållered med huvudansvar att vidareutveckla Regins befintliga OEM-partnerskap och utöka OEM-segmentet.

Peter bor i Sandared nära Borås tillsammans med sin fru, tre döttrar och en hund. Familjen Dalmyr är mycket aktiva och älskar att åka skidor. Förutom att mycket tid går åt till barnens fotboll- och pingisträningar är Peter dessutom en engagerad fotbollstränare för Sjömarken F03. Han är också väldigt matintresserad och en passionerad matlagare.