Nu ska inomhusklimatet bli bättre i Stockholm - Regin Center öppnas i Solna

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2017 13:00 CEST

Fastigheter och service står för cirka 40 procent av all energiförbrukning. Smarta lösningar för uppvärmning och inomhusklimat kan därför göra stor skillnad för miljön.

- Ändå är det tyst om mycket som händer inom området. Det verkar som att alla bara vill prata bilar, flygplan och kött när det handlar om klimatet, säger Leif Brattschöld, koncernchef för AB Regin som nu öppnar ett center i Stockholm.

Installatörer kan göra stor skillnad för miljön bara genom sina val av produkter men då behöver de ha möjlighet att lätt ta del av nya produkter och lösningar som finns. Regins center är därför ett viktigt led i ambitionen att underlätta och göra det enkelt för sina kunder att göra bra val. Sedan tidigare finns centers i Göteborg, Sundsvall och Varberg och nu har turen kommit till huvudstaden, närmare bestämt Solna.

­- Vi har sedan 1947 utvecklat produkter för bättre inomhusklimat och delar gärna med oss av dagens teknik för att fastighetsägare ska kunna sänka energiförbrukningen. Vår ambition är att öppna Regin Centers i alla större städer, i Sverige men också runt om i Europa. Behovet av energismarta lösningar är stort och klimatet väntar inte, säger Leif Brattschöld.

Tekniska landvinningar och inte minst digitaliseringen har gjort att det idag finns lösningar som optimerar energianvändning och inomhuskomfort. Vi behöver inte längre elda för kråkorna. Ändå är det mycket energi som används helt i onödan kilowattimmar som går till spillo och som bidrar till klimatförändringar.

Stefan Blom är försäljningsdirektör på Regin och har även deltagit i Energimyndighetens dialoggrupp för hållbar värme och kyla. Han ser stora möjligheter att med hjälp av modern teknik kraftigt minska energianvändningen, speciellt i det äldre privata beståndet.

- Det finns mycket att tjäna på att se över systemen i äldre fastigheter och byta till modern teknik. Jag skulle säga att 20 30 procent i minskad energiförbrukning är realistiskt i de allra flesta fall. Detta är åtgärder som förbättrar fastighetsägarens driftsnetto direkt, säger Stefan Blom.

Regin Center i Solna – Grand Opening

När: 2 – 6 oktober

Var: Björnstigen 85, Solna

Händer under öppningsveckan:

• Regin bjuder på lunch, mellan kl. 11-13.00
  • Regin Academy Powersessions – Regin talar om reglerteknikens grunder
  • Renault visar upp de nya transportbilarna, tillsammans med Blåkläders senaste arbetskläder.
  • Belimo och Systemair visar upp senaste produkterna och teknikerna
  • Under veckan kan man delta i en tävling om en elcykel (värde 10 000 kr)

Läs mer påhttp://www.regincontrols.com/sv-SE/Massor/Regin-Center-Stockholm/

Den svenskägda Reginkoncernen marknadsför ett komplett program av produkter och system för byggnadsautomation och VA på över ett 90-tal marknader runt om i världen. Egna säljbolag och lager finns i 16 länder i Europa och Asien. Marknadsföringen sker via ett globalt nätverk med certifierade integratörer och distributörer. Mer information finns på www.regincontrols.se

Genom att skicka din kommentar accepterar du att dina personuppgifter behandlas i enlighet med Mynewsdesks <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Integritetspolicy</a>.